نخستین تبرئه جمعی اعضای اخوان‌المسلمین از سال ۲۰۱۳

تاریخ ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱ | عنوان: مصر


دادگاه جنایی الجیزه مصر «محمد بدیع» رهبر گروه اخوان‌المسلمین و تعدادی دیگر از اعضای این گروه را در پرونده حوادث «مسجد الاستقامه» تبرئه کرد.


دادگاه الجیزه روز پنجشنبه‌، حکم تبرئه «محمد بدیع» رهبر گروه اخوان‌المسلمین و تعدادی از اعضای برجسته این گروه در پرونده معروف به حوادث «مسجد الاستقامه» را صادر کرد.

این نخستین کم تبرئه جمعی تعدادی از اعضای اخوان‌المسلمین از سال ۲۰۱۳ تا کنون است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، دادگاه الجیزه همچنین حکم تبرئه محمد البلتاجی، عصام العریان، باسم عوده وزیر سابق رفاه، صفوت حجازی و چهار نفر دیگر را صادر کرد.

«عبد المنعم عبدالمقصود» رئیس هیأت دفاع از بدیع و اعضای اخوان‌المسلمین در این باره گفت که این نخستین حکم تبرئه جمعی اعضای اخوان‌المسلمین از سال ۲۰۱۳ است.

دادستانی مصر به این متهمان، اتهام قتل نُه نفر و اقدام به قتل ۲۱ نفر دیگر، عضویت در یک گروه غیرقانونی، وارد آوردن خسارت به اموال عمومی و مرکز پلیس و در اختیار داشتن سلاح و مهمات و اغتشاش در میدان الجیزه واقع در غرب قاهره را وارد کرده است.

دادگاه مصر اخیرا بدیع را در پرونده «حوادث دفتر ارشاد» به حبس ابد محکوم کرد.

چند ماه پیش نیز دادگاه قاهره، بدیع را در پرونده حوادث خیابان بحر الاعظم به حبس ابد محکوم کرد.

سال قبل نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

تا کنون احکام دیگری علیه محمد بدیع از جمله در حوادث سوئز، قلیوب، یورش به زندان‌ها و اهانت به دستگاه قضایی صادره شده که بیشتر این احکام حبس ابد بوده و در مجموع گفته می‌شود بیش از یک قرن حبس برای بدیع صادر شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106356