تدوین طرح‌های امنیتی جدید در تونس برای مقابله با تروریسم

تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۲ | عنوان: تونس


وزیر کشور تونس از تصویب طرح‌های امنیتی جدید با هدف مقابله با تروریسم خبر داد.


هشام الفوراتی، وزیر کشور تونس در نشست خبری پس از جلسه محرمانه پارلمان گفت، این طرح با استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطاتی تصویب شده که گروه‌های تروریستی نیز از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند.

به نقل از پایگاه خبری الفجر، وی گزارش داد، این طرح که مبتنی بر اقدامات پیش‌دستانه، رصد کردن‌ها و واکنش سریع است در سراسر تونس به ویژه در مناطق مرزی اجرایی خواهد شد.

جلسه محرمانه پارلمان پس از وقوع دو حادثه تروریستی در تونس برگزار شد که در یکی از این دو حادثه، یک تروریست مسلح به دو شعبه بانک در استان القصرین واقع در غرب کشور یورش برده و یک غیرنظامی را کشته بود. در حادثه تروریستی دیگر هم یک عامل انتحاری پس از ورود نیروهای امنیتی خود را در مرکز پایتخت تونس منفجر کرد و در اثر آن بیش از ۲۰ تن از نیروهای امنیتی و غیرنظامی زخمی شدند.

وزیر کشور تونس گفت، در راستای طرح امنیتی در القصرین و شناسایی مکان گروه‌های تروریستی، یکپارچه‌سازی فرمانده‌هان امنیتی برای مقابله با تروریسم صورت می‌گیرد.

از اواخر ۲۰۱۵ به دنبال حادثه تروریستی که منجر به کشته شدن ۲۱ نیروی امنیتی در اثر انفجار یک اتوبوس شد، تونس حالت فوق‌العاده اعلام کرد و از آن زمان تاکنون چند بار آن را تمدید کرده و آخرین آن به مدت یک ماه از ششم ژانویه تا چهارم فوریه است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106343