کشته شدن شش عضو «الشباب» در حمله آمریکا

تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۹ | عنوان: سومالي


ارتش آمریکا از کشته شدن شش عضو گروه تروریستی «الشباب» در حمله هوایی در سومالی خبر داد.


فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا در بیانیه‌ای با اشاره به حمله هوایی ارتش به منطقه شبیلی سفلی در سومالی، اعلام کرد که شش عضو الشباب در این حمله کشته شدند.

طبق گزارش وبگاه «النشره»، در این بیانیه آمده است که حمله هوایی ارتش برای نابودی گروه الشباب و افزایش فشار بر شبکه تروریستی در این منطقه رخ داد.

در این بیانیه آمده است که کشته یا زخمی شدن هیچ یک از غیرنظامیان در این حمله تأیید نشده است.

پیش از این دو مقام آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد کاهش حضور نظامی در سومالی و در نتیجه کاستن از حملات هوایی خود علیه «الشباب» را دارد.

این دو مقام آمریکایی در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «ان. بی سی. نیوز» گفتند که واشنگتن قصد دارد شمار نیروهای خود را در سومالی کاهش دهد.

 این دو آمریکایی که از مقام‌های حال حاضر و سابق این کشورند اظهار داشتند با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته،  شورشیان الشباب علیه دولت سومالی و کشورهای همسایه تهدید محسوب شده و  آمریکا را با خطر مستقیمی مواجه نمی‌کنند، در نتیجه واشنگتن تصمیم به کاهش شمار نظامیان  خود در سومالی دارد.

 سومالی، کشوری در شاخ آفریقا و پایتخت آن «موگادیشو» است. این کشور از سال 1991 گرفتار جنگ‌های داخلی است و  الشباب، از معروف‌ترین گروه‌های تروریست این کشور در سال 2011 از موگادیشو رانده شد و بسیاری از پایگاه‌های خود را از دست داد اما همچنان بر مناطق روستایی زیادی سیطره دارد.

سومالی به تازگی نماینده سازمان ملل متحد در این کشور را نیز «عنصر نامطلوب» خواند و او را اخراج کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106340