تصمیم رئیس جمهور پیشین تونس برای شکایت از سخنگوی السبسی

تاریخ ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳ | عنوان: تونس


منابع مطلع اعلام کردند که رئیس جمهوری پیشین تونس تصمیم به شکایت از مشاور و سخنگوی ریاست جمهوری فعلی این کشور گرفته است.


منابع آگاه اعلام کردند که منصف المرزوقی، رئیس جمهوری سابق تونس تصمیم گرفته از سعیده قرّاش، مشاور و سخنگوی ریاست جمهوری فعلی این کشور به اتهام ارائه اظهارات "اشتباه" درباره خود از وی شکایت کند.

قراش پیشتر با استناد به اظهارات عزیز کریشان، مشاور سابق مرزوقی گفته بود که رئیس جمهوری سابق تونس در دوران ریاست جمهوری خود بخشی از اسناد ریاست جمهوری این کشور را به قطر تحویل داده است.

قراش چند ساعت بعد از مطرح کردن این اتهام از اظهارات خود عذرخواهی و تاکید کرد که وی به اطلاعات اشتباه مطرح شده از سوی دوستان خود استناد کرده است.

قراش در صفحه فیسبوکش در این باره توضیح داد: در گفت‌وگو با رادیو "شمس اف ام" سوالی درباره اظهارات سهام بن سدرین، (روزنامه‌نگار، فعال حقوق بشری و رئیس کمیته حقیقت یاب تونس) که ریاست جمهوری (سابق) را متهم به مخفی کردن بخشی از اسناد ریاست جمهوری کرده بود، پرسیده شد من هم در پاسخ به این سوال به اظهارات سابق کریشان اشاره کردم که گفته بود بخشی از اسناد ریاست جمهوری به یک طرف خارجی داده شده است. این گفت‌وگو به شکل مکتوب در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ در سایت رادیو "کاپ اف ام" موجود است اما از آنجایی که پس از انتشار این خبر کریشان آن را تکذیب کرد بر خود واجب دانستم که در این باره توضیح داده و عذرخواهی کنم.

در مقابل مرزوقی عذرخواهی قراش را نپذیرفته و اعلام کرد که وی در این باره به دادگاه مراجعه خواهد کرد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: بر تصمیم خود مبنی بر شکایت از دو رادیو کاپ اف ام و شمس اف ام که این خبر را منتشر کردند تاکید می‌کنم و هیچ فردی نمی‌تواند من را متهم به مقابله با مطبوعات و آزادی بیان کند، چراکه من در حال حاضر شهروندی هستم که حق حمایت قانونی نسبت به خود و نپذیرفتن عذرخواهی مشاور ریاست جمهوری و همچنین شکایت از وی را دارم. تکنولوژی قدیم دیگر کسی را فریب نمی‌دهد که فردی را در ملأ عام تخریب کنی درحالی که صدها هزار فرد این اظهارات را می‌شنوند و در حافظه برخی از این افراد می‌ماند و پس از افشای دروغ بودن این اظهارات در صفحه‌ای (فیسبوک) که تنها صدها شخص مخاطب و بازدیدکننده آن هستند "عذرخواهی محتاطانه‌ای" را مطرح کنی.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106334