تصمیم پنتاگون برای کاهش نیروهای آمریکایی و حملات هوایی در سومالی

تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴ | عنوان: سومالي


پنتاگون در نظر دارد که نقش نظامی خود را در سومالی کاهش داده و حملات هوایی‌اش علیه شبه نظامیان الشباب در این منطقه را کم کند.


پایگاه خبری هیل اعلام کرد: دو مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند که دولت ترامپ براین باور است که به دلیل کشته شدن بسیاری از عوامل اصلی الشباب، این گروه دیگر خطر مستقیمی علیه آمریکا محسوب نمی‌شود.

الشباب کنترل بخش‌های از جنوب و مرکز سومالی را در دست دارد و تاکنون عملیات مرگبار بسیاری در این کشور به راه انداخته است. مقامات کنونی و پیشین این کشور می‌گویند که این گروه تهدیدی علیه دولت سومالی و کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

این تصمیم پنتاگون مبنی بر کاهش حضور آمریکا در سومالی چند هفته پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام می‌شود. تحت ریاست جمهوری ترامپ، پنتاگون حملات هوایی و تعداد سربازان در سومالی را افزایش داده بود. همچنین رئیس جمهور آمریکا به فرماندهانش این اختیار را داده بود که به شکل مستقیم دستور حملات هوایی بدهند.

با این حال پنتاگون در ماه نوامبر اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی اعزام شده به آفریقا در سال‌های آینده کاهش می‌یابد.

 یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد: ارتش ماموریت خود را در سومالی تحت تصمیم جیمز ماتیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا کاهش می‌دهد، این تصمیم پیش از استعفای او اتخاذ شده بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106318