دیدار نخست‌وزیر ایتالیا با رئیس پارلمان لیبی

تاریخ ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲ | عنوان: ليبي


نخست‌وزیر ایتالیا که به لیبی سفر کرده است با رئیس مجلس نمایندگان این کشور در طبرق در شرق لیبی دیدار کرد.


«عبدالله بلحیق» سخنگوی رسمی مجلس نمایندگان لیبی گفت که «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا دیشب در شهر طبرق با «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان لیبی دیدار و درباره آخرین تحولات این کشور گفت‌وگو کرد.

آخرین تحولات لیبی، پیگیری توصیه‌های کنفرانس اخیر پالرمو، راهکارهای رفع تمامی مشکلات و موانع بر سر راه اجرای توصیه‌ها و برگزاری انتخابات سال آینده از محورهای مهم این دیدار بود.

بلحیق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که صالح در این دیدار بر پایبندی مجلس نمایندگان به تعهدات قانونی خود و حمایت کامل از برگزاری انتخابات سال آینده تأکید کرد و افزود که مجلس نمایندگان اولین طرفی بود که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی به عنوان تنها راه پایان دادن به بحران لیبی، اتحاد موسسات دولت، پایان دادن به دودستگی‌ها در کشور و تحقق اراده ملت لیبی را خواستار شد.

نخست‌وزیر ایتالیا روز یکشنبه (دیروز) وارد لیبی شد و با «فایز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد و پس از آن در سفری به شهر «بنغازی» با «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح لیبی دیدار کرد.

شهر پالرمو ایتالیا طی روزهای ۱۲ و ۱۳ نوامبر گذشته میزبان کنفرانسی درباره لیبی بود که به همت مسئولان ایتالیا و نظارت سازمان ملل با هدف تحقق صلح و ثبات در لیبی برگزار شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106229