آماده‌باش امنیتی در مصر در آستانه عید میلادی مسیح (ع)

تاریخ ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴ | عنوان: مصر


همزمان با نزدیک شدن به عید میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی، نیروهای امنیتی مصر در میادین و اطراف کلیساها به حالت آماده‌باش درآمدند.


نیروهای امنیتی مصر با خودروهای نظامی در اطراف کلیسای «کیلوباترا» و میدان «روکسی» مستقر شدند.

روزنامه الاهرام مصر با اعلام این خبر نوشت که تحرکات نیروهای امنیتی در راستای طرح وزارت کشور برای تأمین امنیت جشن‌های مربوط به اعیاد میلاد مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی، است.

مدیران امنیتی و مسئولان تمامی استان‌های مصر بر ضرورت آگاهی و پایبندی نیروهای امنیتی به انجام دقیق وظایف خود و در عین حال رفتار حسنه با شهروندان تأکید کرده‌اند.

مصر در سال گذشته میلادی (2017) شاهد حداقل سه انفجاری بود که هدف آن مسیحیان یا کلیساهای این کشور بود. در فوریه 2017 سلسله حملات افراد مسلح در استان سیناء به کشته شدن هفت نفر انجامید.

در آوریل 2017 دو انفجار کلیسای مارجرجس در «طنطا» مرکز استان «الغربیه» (در شمال قاهره) و کلیسای ارتدوکس قبطی‌ها در شهر اسکندریه در شمال مصر را هدف گرفت که 25 کشته و بیش از 60 مجروح بر جای گذاشت. 

در دسامبر 2017 نیز ده نفر از جمله چند نیروی امنیتی در حمله افراد مسلح به کلیسای مارمینا در منطقه «حلوان» در جنوب قاهره (پایتخت) جان خود را از دست دادند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106217