حمایت الجزائر از تلاش‌ سازمان ملل برای پایان دادن به منازعه صحرای غربی

تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶ | عنوان: شمال آفريقا


الجزائر حمایت خود از تلاش‌های «هورست کوهلر» فرستاده سازمان ملل به صحرای غربی برای پایان دادن به منازعه بین مراکش و جبهه پولیساریو را اعلام کرد.


«عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزائر با «هورت کوهلر» فرستاده سازمان ملل در صحرای غربی، در حاشیه مذاکرات ژنو بین مراکش و جبهه پولیساریو دیدار کرد.

مساهل با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود با اعلام دیدارش با فرستاده سازمان ملل، نوشت که در این دیدار بر حمایت الجزائر از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل تأکید کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، دور جدید مذاکرات مراکش و جبهه پولیساریو با حضور الجزائر و موریتانی (عضو ناظر) از روز چهارشنبه در ژنو آغاز شده و پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

آخرین دور مذاکرات بین مراکش و جبهه پولیساریو به سال ۲۰۰۸ مربوط است.

منازعه بر سر منطقه صحرای غربی در سال ۱۹۷۵ پس از پایان اشغالگری اسپانیا در این منطقه آغاز شد و اختلافات بین مراکش و جبهه پولیساریو به نزاع مسلحانه تبدیل شد و این نزاع با امضای توافقنامه آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل متوقف شد.

مراکش بر حق خود در منطقه صحراء تأکید دارد و پیشنهاد تشکیل حکومت خودگردان تحت حاکمیت این کشور را مطرح کرده است در حالی‌که جبهه پولیساریو خواهان برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت این مطنقه است و الجزائر نیز از این طرح حمایت می‌کند.

الجزائر هم اکنون میزبان ده‌ها هزار آواره از منطقه صحراء است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106148