ارتش آمریکا: کاهش 10 درصدی نیرو در آفریقا به معنی کاهش فعالیت در این قاره نیست

تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۲ | عنوان: آفريقا


فرمانده ارتش آمریکا در آفریقا اعلام کرد: کاهش برنامه‌ریزی شده حضور ارتش آمریکا در آفریقا تاثیری بر عملیات آمریکا در سراسر این قاره نمی گذارد.


پنتاگون ماه گذشته میلادی اعلام کرد که 10 درصد از 7200 نظامی آمریکایی که در آفریقا حضور دارند، برای تمرکز بیشتر بر اقدامات "قدرت‌های بزرگ" مانند چین و روسیه از این قاره خارج می‌شوند.

ژنرال راگر کلوتیر که فرماندهی حدود 2000 سرباز مستقر در حدود 40 کشور آفریقایی را بر عهده دارد، اعلام کرد: برخی از شرکای نظامی درباره اعلام برنامه "بهینه‌سازی" پنتاگون نگرانند. زمانی که آنها این موضوع را شنیدند، نگران شدند.

او در عین حال افزود: ممکن است این اظهارات به عنوان خروج احتمالی آمریکا از آفریقا تلقی شود اما این مساله صحت ندارد. من می‌توانم به شما بگویم که بیشتر از هر زمان دیگری در این منطقه فعالیت می‌کنیم.

سربازان تحت فرماندهی کوتیر در سراسر آفریقا عملیات آموزشی و کمک به عملیات شرکای دیگر، صلح‌بانان سازمان ملل و نیروهای فرانسه در مالی را بر عهده دارند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به حادثه نیجریه و کشته شدن 10 سرباز امریکایی و چهار سرباز نیجریه توسط نیروهای افراطگرا در چهارم اکتبر 2017 گفت: ما درسهای مهمی از این حادثه گرفتیم.

ارتش آمریکا امیدوار است که با آموزش نیروهای محلی در آفریقا از گسترش فعالیت‌ها و عملیات نیروهای وابسته به القاعده و داعش در این قاره جلوگیری کنند.

این ژنرال آمریکایی اعلام کرد: ما با آموزش‌هایی که ارائه می‌دهیم تلاش می‌کنیم که ظرفیتی را در ارتش کشورهای آفریقایی ایجاد کنیم که تا مشکلات خودشان را به دست خود حل کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106141