ایتالیا از پیشرفت در پرونده قتل «رجینی» ابراز ناخرسندی کرد

تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳ | عنوان: مصر


وزیر خارجه ایتالیا ضمن انتقاد از اقدامات مصر در پیگیری قتل یک دانشجوی ایتالیایی در قاهره، از روند کنونی ابراز نارضایتی کرد.


وزارت خارجه ایتالیا سفیر مصر را در ارتباط با قتل «جولیو ریجینی» دانشجو و پژوهشگر ایتالیایی احضار کرد و از آنچه مصر تاکنون انجام داده ابراز نارضایتی کرد.

بنابر گزارش میدل‌ ایست‌مانیتور، در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شده آمده است که «انزو مواورو» وزیر خارجه ایتالیا، روز جمعه ضمن احضار سفیر مصر، از این کشور خواسته‌ است که به درخواست ایتالیا مبنی بر رسیدگی سریع به این پرونده احترام  بگذارد و عدالت را درباره افرادی که مسبب قتل ریجینی هستند، اجرا کند.

جولیو ریجینی پژوهشگر (۲۸ ساله) ایتالیایی، دانشجوی مقطع دکترای داشنگاه کمبریج بود و به هنگام انجام کار تحقیقاتی درباره اتحادیه‌های کارگری مصر در سال ۲۰۱۶ در قاهره به قتل رسید و جسد وی در فوریه همان سال در قاهره پیدا شد در حالیکه آثار شکنجه بر روی بدن او مشهود بود.اما با گذشت ماه‌ها از همکاری میان دادستانی ایتالیا و مصر اما تاکنون هیچ فردی در ارتباط با این قتل دستگیر نشده است.

مواورو همچنین تاکید کرد که کشورش باید تحولاتی اساسی در روند تحقیقات ببیند و رم از پیشرفت این پرونده اصلا رضایت ندارد.

پیشتر «روبرتو فیکو» رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا از تعلیق روابط دیپلماتیک با مجلس نمایندگان مصر خبر داده بود.

وی گفت: «با تأسف شدید رسما اعلام می‌کنم که مجلس نمایندگان تمامی اشکال روابط دیپلماتیک خود با پارلمان مصر را تا دستیابی به نقطه تحول حقیقی در این تحقیقات و محاکمه قاطع عامل آن، به تعلیق در خواهد آورد.»





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106132