ازسرگیری درگیری‌ها در پایتخت لیبی و سیطره یک گروه مسلح بر فرودگاه

تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ | عنوان: ليبي


هم‌زمان با ازسرگیری درگیری‌ها در طرابلس پایتخت لیبی، گروه مسلح موسوم به «لواءالصمود» از سیطره بر فرودگاه طرابلس خبر داد.


دفتر رسانه‌ای وابسته به گروه «لواء الصمود» به فرماندهی «صلاح بادی» در بیانیه‌ای از سیطره بر ورودی فرودگاه خبر داد.

برخی منابع محلی نیز گزارش دادند که درگیری‌هایی در مناطق اطراف فرودگاه طرابلس و منطقه قصر بن غشیر، بین نیروهای وابسته به اللواء السابع و نیروهای امنیت مرکزی به وقوع پیوست.

برخی منابع دیگر نیز از تعطیلی گذرگاه‌ها و جاده‌های منتهی به فرودگاه خبر دادند و ساکنان مناطق واقع در نزدیکی فرودگاه نیز گزارش دادند که صدای تیراندازی و درگیری در این منطقه شنیده شده است.

لواء «اثنان و عشرون» وابسته به اللواء السابع نیز فرودگاه طرابلس را یک منطقه نظامی اعلام کرد و افزود که تا زمان خروج گروه‌های مسلح از این فرودگاه و اطراف آن، این وضعیت ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، سازمان عربی حقوق بشر نیز از آغاز مجدد درگیری‌های مسلحانه در طرابلس به شدت ابراز نگرانی کرد.

این سازمان در بیانیه خود از شورای ریاستی و هیأت سازمان ملل خواست تا برای پایان دادن به تمامی اشکال خشونت و برقراری امنیت در طرابلس و حمایت از غیرنظامیان دست به اقدامی بزنند.

سازمان مذکور همچنین از اینکه داعش از وضعیت ناامنی در طرابلس برای اجرای عملیات‌های تروریستی خود سوء استفاده نماید، هشدار داد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106076