ابوالغیط طرف‌های لیبی را به توافق برای حل بحران سیاسی فراخواند

تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳ | عنوان: ليبي


همزمان با برگزاری کنفرانس بین‌المللی حل بحران لیبی در شهر «پالرمو» ایتالیا، دبیرکل اتحادیه عرب طرف‌های درگیر در لیبی را به توافق برای حل بحران کشورشان فراخواند.


«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، طرف‌های درگیر در لیبی را به توافق درباره طرح‌های سیاسی، قانون اساسی و انتخابات جهت خروج از بحران فعلی و رکود سیاسی در کشور دعوت کرد.

وی از تمامی رهبران و مسئولان لیبی خواست تا در روند سیاسی تحت نظارت «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل، حسن نیت خود را جهت تکمیل مرحله انتقالی از طریق اتحاد بین موسسات اقتصادی و مالی نشان دهند.

ابوالغیط ابراز امیدواری کرد که مسئولان لیبی درباره نقشه راه تکمیلی جهت آماده‌سازی فضای سیاسی و امنیتی مطلوب به منظور برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی بر مبنای قانون اساسی و دستور کار اعلام شده از سوی فرستاده سازمان ملل، به توافق برسند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه بر پایبندی این اتحادیه به همراهی کردن طرف‌های لیبی در این مسیر از جمله کمک به طرح فرستاده سازمان ملل به منظور برگزاری همایش ملی در اوایل سال آینده تأکید کرد.

شهر پالرمو ایتالیا طی دیروز و امروز میزبان کنفرانس بین‌ا‌لمللی با مشارکت طرف‌های بین‌المللی از داخل و خارج است که طی آن راهکارهای پایان دادن به بحران لیبی بررسی خواهد شد.

لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی با هرج‌ومرج امنیتی و دودستگی سیاسی و بحران شدید اقتصادی مواجه است و یکی از بارزترین نمود این دودستگی را در وجود دو دولت یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در غرب و دومی دولت موقت لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» در شرق، می‌توان دید که هر دوی آنها برای کسب مشروعیت و سیطره با لیبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106063