دبیرکل حزب کنگره مردمی سودان: عربستان دست به اقدامات تروریستی می‌زند

تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲ | عنوان: سودان


دبیرکل حزب کنگره مردمی سودان در سخنانی سفر اخیر رئیس جمهوری مصر به کشورش را "مرموز" توصیف کرد. وی در همین حال عربستان را به دنبال کردن اقدامات تروریستی متهم کرد.


علی الحاج، دبیرکل حزب کنگره مردمی سودان در واکنش به سفر اخیر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به کشورش گفت: ابهام‌های زیادی درباره این سفر وجود دارد و چیزهای نیز که از آن به بیرون درز پیدا کرد حقایق واضح و روشنی نبود.

وی افزود: در دیدار میان عمر البشیر و سیسی، رؤسای جمهور سودان و مصر به مساله "مثلث حلایب" (منطقه‌ مورد مناقشه میان دو کشور) پرداخته شد.

علی الحاج همچنین از مقامات دو کشور خواست که به داوری درباره این منطقه بپردازند.

این مقام سودانی درباره توافقنامه‌های تجاری برای ورود محصولات کشاورزی مصر به سودان و لغو ممنوعیت آن نیز اظهار کرد: برای فهمیدن آن صحبت‌های زیادی در این باره وجود دارد و چنانچه مشخص شود این مواد سرطان‌زا هستند موضع‌مان در این باره را اعلام می‌کنیم و در مقابل آن می‌ایستیم.

وی در ادامه از دست داشتن عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیز انتقاد کرد.

دبیرکل حزب کنگره مردمی سودان با اشاره به اعتراف دادستانی کل عربستان به این جنایت گفت: این موضوع تاسف بار و غم‌انگیز است و هیچ شباهتی به اسلام و یا مسلمانان ندارد. نمی‌توان در برابر این موضوع سکوت کرد و جنایت‌کاران باید محاکمه شوند.

علی الحاج سکوت دولت کشورش در برابر قتل خاشقجی را عیب خواند.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات اخیر عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان درباره اخوان المسلمین تاکید کرد: سخنان الجبیر مردود است، کسی که خود تروریسم واقعی است.

عادل الجبیر پیشتر گفته بود که گروه اخوان المسلمین پدر سازمان‌های تروریستی نظیر القاعده، داعش و غیره است.

حزب کنگره مردمی سودان پس از کودتا علیه محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر به طور علنی با اقدامات دولت عبدالفتاح سیسی مخالفت می‌کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106029