السیسی: موضع مصر در قبال قضیه فلسطین ثابت است

تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴ | عنوان: مصر


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیأت همراه وی امروز در منطقه توریستی شرم‌الشیخ با رئیس‌جمهور مصر دیدار کردند.


«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیأت همراهش در حضور «سامح شکری» وزیر خارجه و سرلشگر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کردند.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر در این باره گفت که السیسی و محمود عباس آخرین تحولات فلسطین به خصوص پرونده آشتی ملی و نیز تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

السیسی در این دیدار بر موضع ثابت مصر در خصوص قضیه فلسطین مبتنی بر راه‌حل دو دولت و تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و علاقمندی قاهره برای حمایت از تحرکات فلسطینیان جهت بازپس‌گیری حقوق ملت فلسطین و حل قضیه فلسطین بر اساس راه‌های عادلانه و فراگیر را مورد اشاره قرار داد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، محمود عباس نیز در این دیدار از تلاش‌های مصر در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی کرد و ایفای نقش تاریخی مصر در این زمینه به خصوص ثبات مواضع آن برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین را ستود.

عباس تصریح کرد که تشکیلات خودگردان برای اجرای طرح‌های مربوط به پایان دادن به دودستگی‌ها و تلاش برای ایجاد اتحاد بین ملت فلسطین جهت مقابله با چالش‌های قضیه فلسطین، مصمم است.

دو طرف درباره استمرار رایزنی‌ و هماهنگی‌ها به خصوص در رابطه با پیگیری اقدامات آتی مربوط به ایجاد اتحاد بین فلسطینیان مطابق با توافقنامه آشتی امضا شده در اکتبر سال ۲۰۱۷ ، توافق کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106021