دادگاه تونس ورود هیأت‌های صهیونیستی را ممنوع کرد

تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ | عنوان: تونس


دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده‌های فوری تونس حکم به ممنوعیت ورود یا میزبانی از هیأت‌های صهیونیستی به منظور مشارکت در همایش بین‌المللی «گفت‌وگوی ادیان» داد.


این حکم در پاسخ به دادخواست ارائه شده از سوی هیأت ملی حمایت از مقامت عربی و مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حزب جمهوری و جبهه خلق علیه جمعیت پیشاهنگی تونس صادر شده است که خواستار عدم استقبال یا میزبانی و یا مشارکت نمایندگان صهیونیست در همایش گفت‌وگوی ادیان شده بودند. این همایش قرار است چهارم تا هشتم نوامبر جاری برگزار شود.

جمعیت پیشاهنگی تونس هم روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی، اخبار منتشر شده درباره میزبانی از صهیونیست‌ها در همایش بین‌المللی سفرای گفت‌وگو میان ادیان را که با هماهنگی اتحادیه جهانی جمعیت‌های پیشاهنگی مسلمان برگزار می‌شود، تکذیب کرده بود.

در این بیانیه بر موضع ثابت مسئولان جمعیت پشاهنگی تونس در دفاع از مساله و حقوق ملت فلسطین و در راس آنها تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تأکید شده بود.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از این حکم دادگاه تونسی استقبال کرد. سامی ابو زهری، از رهبران حماس در توییتر نوشت: جنبش حماس از تصمیم دادگاه بدوی تونس در زمینه ممانعت از ورود هیات اسرائیلی به اراضی تونسی به منظور مشارکت در همایش ویژه ادیان حمایت می‌کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106018