کشته شدن ۹ تروریست در عملیات ارتش مصر

تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱ | عنوان: مصر


وزارت کشور مصر از کشته شدن 9 تروریست که در غاری در جاده اسیوط-سوهاج مخفی شده بودند، خبر داد.


وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ادامه اجرای عملیات‌های مربوط به مبارزه با گروه‌های تروریستی، 9 تروریست دیگر که در غاری در جاده اسیوط- سوهاج مخفی شده بودند، کشته شدند.

در این بیانیه اشاره شده است که بخش امنیت ملی، اطلاعاتی را درباره تجمع تروریست‌ها در غاری در جاده اسیوط-سوهاج دریافت کرد که نشان می‌داد سلاح‌‌های مختلف و بمب‌های دست‌ساز در اختیار داشته و قصد دارند در آینده چندین عملیات تروریستی علیه تأسیسات مهم و حیاتی کشور انجام دهند.

 

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، نیروهای امنیتی پس از هماهنگی با دادستانی عالی امنیت دولت، بامداد امروز دوشنبه به غار مذکور یورش برده و در تبادل آتش با تروریست‌ها 9 نفر از آنها به قتل رسیدند و 6 قبضه اسلحه خودکار و مقادیری گلوله و مواد منفجره از آنها کشف و ضبط شد.

همچنین عملیات‌های ارتش مصر علیه گروه‌های تروریستی در شبه‌جزیره سیناء نیز ادامه دارد و روزنامه قطری «العربی‌الجدید» نیز اخیرا در خبری به نقل از یک منبع قبیله‌ای مصر نوشت که طی چند روز گذشته ده‌ها نفر از اعضای جدا شده القاعده در دو منطقه جنوب رفح و شیخ زوید در استان شمال سیناء همزمان با عملیات ارتش مصر علیه مکان‌های تجمع این عناصر، به گروه «ولایت سیناء» ملحق شده‌اند.

این منبع پیش‌بینی کرد که روزهای آینده شاهد افزایش روند عملیات‌ها علیه نیروهای ارتش در جنوب رفح و شیخ زوید خواهد بود به خصوص اینکه عناصر جدیدی که به ولایت سیناء پیوسته‌اند انگیزه زیادی برای انتقام‌گیری از نیروهای ارتش مصر دارند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105977