تلاش عربستان برای خرید سهام شرکت اسلحه‌سازی آفریقای جنوبی

تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰ | عنوان: آفريقاي جنوبي


وزیر خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد، عربستان گفت‌وگو با این کشور درباره خرید سهام شرکت صنایع دفاعی "دنیل" را که با مشکلاتی روبه‌رو شده، آغاز کرده است.


لیندیوی سیسولو، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: گفت‌وگوهایی از سوی عربستان برای خرید سهام شرکت "دنیل" که با مشکلاتی روبه‌رو است، آغاز شده‌اند، نمی‌دانم برای این مذاکرات زمانی که به کمیته ملی کنترل سلاح‌های متعارف برسند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در ادامه گفت: این کمیته میزان مفید بودن قرارداد احتمالی را که شامل بررسی موضوع حقوق بشر نیز است، بررسی خواهد کرد.

آندریاس شویر، رئیس اجرایی شرکت سعودی صنایع نظامی هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفت: عربستان در حال مذاکراتی برای خرید سهام دنیل است.

صنعت اسلحه‌سازی در آفریقای جنوبی بعضا نقش بزرگی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند اما این کشور اخیرا تحت تاثیر کاهش هزینه‌های دفاعی در سطح جهانی و نیز تضعیف بازار داخلی با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

عربستان در جهان پس از آمریکا و چین در رتبه سوم صرف هزینه‌های نظامی قرار دارد؛ بودجه نظامی سال گذشته این کشور حدود ۷۰ میلیارد دلار بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105963