استمرار بحران در پارلمان الجزائر

تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳ | عنوان: الجزاير


اختلافات به وجود آمده بین رئیس پارلمان الجزائر و برخی نمایندگان ائتلاف حاکم این کشور که از دو هفته پیش به تعطیلی پارلمان منجر شده، ادامه دارد.


پارلمان الجزائر از دو هفته پیش شاهد بحران داخلی بین نمایندگان ائتلاف حزب حاکم و «سعید بوحجه» رئیس پارلمان است و در حالی که نمایندگان این ائتلاف خواهان استعفای بوحجه هستند اما او همچنان بر باقی ماندن در سمت خود اصرار دارد.

برخی منابع گزارش دادند که بوحجه با میانجی‌گری حزب «التحالف الوطنی الجمهوری» به ریاست «بلقاسم ساحلی» وزیر سابق الجزائر برای حل بحران به وجود آمده بین او و تعدادی از نمایندگان ائتلاف حاکم، موافقت کرده است.

روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» با اعلام این مطلب نوشت که ساحلی روز یکشنبه‌ (دیروز) با بوحجه در مقر پارلمان دیدار و بوحجه نیز موافقت اولیه خود با این میانجی‌گری را اعلام کرد.

میانجی‌گری حزب مذکور به دلیل روابط خوب این حزب با تمامی طرف‌های ذی‌نفع در این بحران، صورت می‌گیرد.

حزب «التحالف» که دارای چهار کرسی از میان ۴۶۲ کرسی در مجلس الجزائر است، در درخواست نمایندگان برای سلب اعتماد از بوحجه مشارکت نداشت.

در حالیکه نمایندگان پارلمان بوحجه را به سوء مدیریت متهم کرده و خواستار برکناری او هستند اما روز یکشنبه (دیروز) بوحجه در نشست با برخی نمایندگان فراکسیون معارض نیز بر اصرار خود برای باقی ماندن در سمتش تأکید کرده است.

پیش از این «احمد اویحیی» نخست‌وزیر الجزائر نیز اعلام کرد که دولت قصد انحلال پارلمان برای حل این بحران را ندارد و به این ترتیب دو راه بیشتر پیش‌روی پارلمان نیست که یا بوحجه باید استعفا کند یا اینکه دو طرف به توافقی برای حل بحران دست یابند.

حزب التحالف الجمهوری نیز تأکید کرد که طرح آن برای حل بحران مذکور بر چهار رکن متکی است؛ اولویت دادن به منافع کشور در برابر دیگر منافع، توقف هجمه‌های رسانه‌ای دو طرف علیه یکدیگر، حضور در میز گفت‌وگو و سپس ارائه امتیازات برای حل بحران.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105942