پیوستن شماری از اعضای جدا شده القاعده به «ولایت سیناء»

تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶ | عنوان: مصر


یک منبع قبیله‌ای مصر فاش کرد که گروه تروریستی «ولایت سیناء»، شاخه داعش در شبه‌جزیره سیناء مصر، طی چند روز پیش پذیرای ده‌ها نفر از عناصر جدا شده القاعده بوده است.


یک منبع قبیله‌ای مصر گفت که طی چند روز گذشته ده‌ها نفر از اعضای جدا شده القاعده در دو منطقه جنوب رفح و شیخ زوید  در استان شمال سیناء همزمان با عملیات ارتش مصر علیه مکان‌های تجمع این عناصر، به گروه «ولایت سیناء» ملحق شده‌اند.

روزنامه قطری «العربی‌الجدید» به نقل از این منبع بدون ذکر نام وی نوشت: «شب‌های گذشته شاهد دیدارهای مسئولان گروه القاعده و پیوستن آنها به گروه ولایت سیناء برای مقابله با حملات ارتش در مناطق جنوب رفح، شیخ زوید بودیم به ویژه اینکه ولایت سیناء از توان نظامی بالایی در مقایسه با القاعده برخوردار است.»

به گفته این منبع، ولایت سیناء از وضعیت موجود برای افزایش تعداد عناصر خود در جنوب رفح که بیشترین تعداد عناصر القاعده در آن تمرکز دارند، بهره برده و علاوه بر آن سیطره خود در مناطق جنوب رفح را گسترش داده است.

این منبع پیش‌بینی کرد که روزهای آینده شاهد افزایش روند عملیات‌ها علیه نیروهای ارتش در جنوب رفح و شیخ زوید خواهد بود به خصوص اینکه عناصر جدیدی که به ولایت سیناء پیوسته‌اند انگیزه زیادی برای انتقام‌گیری از نیروهای ارتش مصر دارند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105934