سازمان‌های حقوقی تونس: عربستان مسئول سلامت «خاشقجی» است

تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ | عنوان: تونس


سازمان‌های حقوقی تونس در بیانیه‌ای مشترک، عربستان سعودی را مسئول سلامت و جان «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و فعال توئیتری ربوده شده، دانستند.


۱۰ سازمان تونسی فعال در زمینه آزادی بیان و حقوق بشر در بیانیه‌ای مشترک خواستار توضیح عربستان درباره وضعیت خاشقجی در پی ربوده شدن وی در استانبول شدند.

در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی درباره سلامت خاشقجی، از مسئولان عربستان سعودی خواسته شده است تا توضیحات قانع‌کننده‌ای درباره ربوده شدن وی ارائه کنند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه توسط ۱۰ سازمان حقوقی تونس از جمله «الرابطة التونسیة للدفاع عن حقوق الإنسان»، «المنتدی التونسی للحقوق الاقتصادیة و الاجتماعیة»، «الجمعیة التونسیة للنساء الدیمقراطیات»، «النقابة الوطنیة للصحفیین التونسیین» و «مرکز تونس لحریة الصحافة» امضا شد.

«جمال خاشقچی» فعال معارض سعودی که برای ثبت ازدواج خود [از آمریکا] به سفارت کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرده بود، ربوده شد.

ربوده شدن این معارض سعودی سؤالات بسیاری را در اذهان عمومی مطرح کرد که چه کسی وی را ربوده است. نامزد او به رویترز گفت که جمال به کنسولگری رفته و دیگر از آنجا برنگشته و عربستان او را ربوده است.

«مجتهد» فعال توئیتری سعودی روز پنجشنبه(دیروز) در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که خاشقچی ربوده شده و هم اکنون در عربستان حضور دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105913