سیاستمداران الجزائر: روابط الجزائر با ایران تازگی ندارد/اعتنایی به تهدیدات آمریکا نداریم

تاریخ ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰ | عنوان: الجزاير


تعدادی از سیاستمداران الجزائر تأکید کردند که این کشور اعتنایی به تهدیدات آمریکا برای اعمال تحریم علیه الجزائر ندارد.


«عزالدین بوکردوس» مدیر کل سابق روزنامه «الشعب» الجزائر می‌گوید که تهدیدات آمریکا برای اعمال تحریم علیه الجزائر اولین تهدید نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود.

بوکردوس افزود که مردم الجزائر با هر گونه دخالت در امور داخلی کشورشان از سوی آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آن مخالف هستند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره تهدید آمریکا به تحریم الجزائر در صورت خرید سلاح‌های روسی نیز گفت: «الجزائر مدت‌هاست که بر سلاح‌های روسی تکیه دارد و هرگز تحت حمایت آمریکا نبوده و نخواهد بود.»

مدیر کل سابق روزنامه الشعب همچنین این تهدیدات آمریکا را بی‌ارتباط با روابط الجزائر با ایران ندانست و اظهار داشت: «ترامپ سعی دارد بیشتر کشورهایی که با ایران تعامل دارند، تحریم و محاصره ایران را تشدید نماید.»

«فیصل مطاوی» تحلیلگر سیاسی الجزائر نیز می‌گوید که آمریکا بنا به پاره‌ای دلایل مهم نمی‌تواند الجزائر را تحریم نماید.

وی افزود که رابطه بین آمریکا و الجزائر، نوعی شراکت در تمامی زمینه‌هاست به خصوص اینکه الجزائر شریک مهمی در روند مقابله با تروریسم در منطقه است.

مطاوی تصریح کرد که روابط خارجی الجزائر با ایران و دیگر کشورها نیز چیز تازه‌ای نیست به ویژه اینکه روابط ما با ایران نوعی همکاری مشترک است و الجزائر با تعدادی از کشورها در زمینه نفت همکاری دارد و این روابط در چارچوب توافقنامه‌های بین‌المللی است.

وی اشاره کرد که روابط اقتصادی و تجاری آمریکا و الجزائر دارای ابعاد زیادی است و به این سادگی نمی‌توان از آن بی‌نیاز شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105880