هشدار مصر نسبت به خروج کنترل نشده تروریست‌ها از ادلب

تاریخ ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳ | عنوان: مصر


وزیر خارجه مصر هشدار داد: نیروهای تروریستی که به استان ادلب منتقل شدند،‌ ممکن است از طریق گذرگاه‌های امنی که در اختیار دارند به دیگر مناطق و کشورهای منطقه وارد شوند.


سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در مقر هیات دائم مصر در سازمان ملل در نیویورک نسبت به خطرات گذرگاه‌های امنیتی برای تروریست‌ها هشدار داد و گفت این افراد می‌توانند ادلب را ترک و به مناطق و کشورهای دیگر منطقه وارد شوند.

وی در این دیدار دی‌میستورا را در جریان نتایج رایزنی‌های اخیر خود با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ذی ربط و ارزیابی‌اش از تحولات اوضاع میدانی ادلب قرار داد.

شکری در این دیدار بر اهمیت پیشبرد روند سیاسی در سوریه به ویژه آغاز کار کمیته قانون اساسی تاکید کرد و گفت، مصر در نشست وزرا در کمیته‌ی کوچک پیرامون سوریه که قرار است هفته جاری در نیویورک برگزار شد،‌ مشارکت می‌کند.

وی تاکید کرد، مصر به تلاش‌ها و رایزنی‌های خود با هدف پیشبرد روند سیاسی و از بین بردن درد و رنج ملت سوریه در اثر جنگ هشت ساله ادامه خواهد داد.

شکری گفت: هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف پایان دادن به بحران سوریه حائز اهمیت است.

دو طرف در این دیدار بر سر ادامه هماهنگی و رایزنی‌ها میان قاهره و فرستاده سازمان ملل به سوریه در خصوص اقدامات وی توافق کردند و شکری اعلام کرد کشورش برای حل و فصل بحران سوریه به حمایت از دی‌میستورا ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه مصر در این نشست خبری گفت: اقدام جدیدی و تحولی درباره بحران قطر رخ نداده و تنها با آغاز اجرای ۱۳ بند کشورهای محاصره کننده توسط دوحه اقدام جدیدی صورت خواهد گرفت. موضع مصر و کشورهای محاصره‌کننده در این باره تا اجرای این ۱۳ بند ثابت است و تغییری نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: کشورش به دنبال کاهش درد و رنج مردم غزه است و برای حل مساله فلسطین با طرف‌های ذی ربط همکاری می‌کند.

شکری در نشست خبری در حاشیه مشارکت رئیس جمهور مصر در هفتاد و سومین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل گفت: طرح جدید معامله قرن باید مشروعیت بین‌المللی داشته و حقوق ملت فلسطین را حفظ کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105859