دبکا فایل خبر داد؛ رزمایش چند منظوره آمریکا در منطقه از جمله تمرین نجات خلبانان

تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰ | عنوان: جيبوتي


یک رسانه صهیونیستی خبر داده که واشنگتن در حال برگزاری یک رزمایش در سواحل جیبوتی است.


یک وبگاه نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایش دریایی، هوایی آمریکا در سواحل جیبوتی مجاور خلیج عدن و دریای سرخ خبر داد.

 بر اساس این گزارش، 4500 نظامی آمریکایی از یگان سیزدهم تفنگداران دریایی این کشور با حضور در کشتی‌های آبی -خاکی در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

بنا بر ادعای دبکا، این رزمایش برای مقابله با برخی تهدیدهای احتمالی در دریای سرخ و خلیج فارس و تمرین واکنش سریع به موارد اضطراری، مین روبی و نجات جان خلبانان آمریکایی در صورت سرنگون شدن جنگنده‌هایشان طراحی شده است.

 به نوشته این وبگاه،  اسکادران 211 رزمی جنگنده‌های آمریکا که شامل هواپیماهای «اف-35» می‌شوند نیز این رزمایش را از تنگه هرمز تا خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ در نزدیک سواحل سوریه پوشش می‌دهند.

رسانه‌های خبری هفته گذشته نیز از شرکت نیروی دریایی انگلیس و عملیات مشترک مین‌روبی با نیروی دریایی آمریکا در حوزه عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا مستقر در منطقه خبر داده بودند.

 «اسکات استرنی»، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه در بیانیه‌ای در همین زمینه گفت: «امنیت جمعی، رفاه مشترک را تضمین می‌کند، و این تمرین‌های مشترک که با شرکا و متحدان ما انجام می‌شود، به ما اجازه می‌دهد تمام طیف عملیات دریایی را تمرین کنیم.»

 آنطورکه اعلام شده، قرار است در این رزمایش شلیک موشک‌های سطح به سطح «ام .کا -60گریفین»  نیز تمرین شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105833