تحریم‌های آمریکا علیه زیمبابوه تا زمان ایجاد اصلاحات باقی می‌ماند

تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵ | عنوان: زيمبابوه


یکی از مقام‌های اقتصادی ارشد آمریکا به یک گروه از کنگره این کشور گفت، دولت واشنگتن تحریم‌ها علیه دولت زیمبابوه را تا زمانیکه دولت این کشور تغییرات و اصلاحاتی را ایجاد نکند، بر جای خود باقی می‌ماند.


مانیشا سینگ، دستایر وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری به جلسه استماع کنگره این کشور گفت که 141 شخصیت حقیقی و حقوقی شامل امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری کنونی و رابرت موگابه، رئیس جمهوری سابق زیمبابوه در حال حاضر در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

وی ادامه داد:‌ فشار ما بر این کشور آفریقایی همچنان پا برجاست. ما تلاش می‌کنیم تا از این فشار به عنوان اهرمی در راستای رفورم‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین نظارت بر حقوق بشر استفاده کنیم. ما به دنبال تغییرات اساسی در زیمبابوه هستیم و تنها زمانی این تحریم‌ها برداشته می‌شوند و روابط به حالت عادی باز می‌گردد که این اصلاحات ایجاد شده باشند.

منانگاگوا در 26 اوت سال جاری میلادی به عنوان رئیس جمهوری زیمبابوه و پس از تایید پیروزی‌اش در انتخابات 30 ژوئیه سوگند یاد کرد.

وی خواستار لغو تحریم‌های آمریکایی علیه مقام‌های حزب حاکم زانو-پی.اف، اشخاص برجسته نظامی و برخی از کمپانی‌های دولتی شده است که این تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر و دموکراسی در دوران موگابه وضع شده‌اند.

اتحادیه اروپا در 2014 اکثر این تحریم‌ها را برداشت اما برخی از آنها همچنان علیه موگابه و همسرش "گریس" باقی مانده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105826