با موج استعفاها حزب "ندای تونس" در مسیر پیوستن به اپوزیسیون قرار گرفت

تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳ | عنوان: تونس


۹ تن از نمایندگان فراکسیون جنبش "ندای تونس" که ائتلاف حاکم را هدایت می‌کند استعفای خود را تقدیم کرده و به فراکسیون "ائتلاف ملی" پیوستند.


خالد شوکات، رهبر فراکسیون جنبش ندای تونس اعلام کرد که پس از استعفای اعضای حزب باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس و پیوستن‌شان به فراکسیون تازه شکل گرفته ائتلاف ملی این حزب در صف احزاب مخالف قرار خواهد گرفت.

در پی استعفاها و اختلافات داخلی تعداد اعضای فراکسیون ندای تونس به ۴۷ نماینده کاهش یافته است و در مقابل تعداد اعضای ائتلاف ملی این کشور به ۴۲ نماینده افزایش یافته تا با جنبش "النهضه" تونس که ۶۸ نماینده دارد فراکسیون اکثریت در پارلمان را تشکیل دهند.

شوکات گفت که حزبش ترجیح می‌دهد در صف احزاب مخالف قرار بگیرد تا اینکه بخواهد پیامدهای اقدامات دولتی را تحمل کند که  به آداب و رسوم دموکراسی و همچنین برنامه‌های اصلی حزبی که عامل اصلی تشکیل دولت بوده، احترام نمی‌گذارد.

وی افزود: ما از مردم عذرخواهی کرده و حقیقت را برایشان بازگو می‌کنیم و به منظور آمادگی برای مزایای داخلی و خارجی به طور یکسان در آینده به پایگاه‌های خود بازمی‌گردیم.

این مقام تونسی ادامه داد: کسانی که حقیقت را پنهان می‌کنند و مسؤولیت دولت را برعهده دارند و همچنین کسانی که به خاطر روابط ما در طول سال‌های گذشته با جنبش النهضه ما را سرزنش می‌کنند، باید چهره واقعی خود را نشان دهند.

شوکات در ادامه گفت: پیوستن ندای تونس به حزب مخالف "نقاب" را از چهره برخی از افراد خواهد برداشت و نشان خواهد داد که ما تا چه حد برای حفظ تعادل سیاسی تلاش کردیم، در این زمان ملت تونس تفاوت میان یک شریک قوی با یک مزدبگیر که کمترین خدمات را ارائه می‌دهد، درک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: سیاست در سایه دموکراسی این است که قواعد بازی را بپذیری یک بار در دولت و بار دیگر در جریان مخالف.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105817