سخنگوی ارتش لیبی: روابط ما با الجزائر باید قوی باشد

تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳ | عنوان: ليبي


سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» بر ضرورت داشتن روابط قوی با الجزائر با هدف مبارزه با تروریسم تأکید کرد.


سرتیپ «احمد المسماری» سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی تأکید کرد که ملت الجزائر و لیبی در یک سنگر واحد هستند و روابط سیاسی و اجتماعی با یکدیگر دارند.

المسماری افزود که هدف حفتر از سخنان اخیرش، هماهنگی با الجزائر است و لیبی هرگز به منبع تهدید برای همسایگانش تبدیل نخواهد شد.

به گفته وی، برخی نیروهای ارتش الجزائر اخیرا وارد خاک لیبی شده‌اند و پس از تماس با مسئولان الجزائر مشخص شد که برخی نیروهای ژاندارمری این کشور به اشتباه وارد خاک لیبی شده‌اند.

این اظهارات المسماری در حالی است که حفتر دو روز پیش در یک نوار ویدیوئی تهدید به انتقال جنگ به الجزائر کرد.

وی در یک نوار ویدیوئی به عبور نظامیان الجزائری از مرز لیبی و سوء استفاده این کشور از اوضاع امنیتی لیبی اشاره کرد و تهدید کرد که امکان انتقال جنگ به الجزائر وجود دارد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، المسماری همچنین گفت که هدف نیروهای مسلح روشن است و آن مبارزه با تروریسم و تروریست‌هاست.

وی در خصوص منطقه هلال نفتی نیز تصریح کرد که نیروهای مسلح یگان‌های نظامی خود در منطقه هلال نفتی را افزایش داده‌اند تا با هر گونه حملات تروریستی احتمالی در آینده مقابله کنند.

دیدار وزیر خارجه ایتالیا با حفتر

«انتزو مواوری میلانزی» وزیر خارجه ایتالیا که به لیبی سفر کرده است در مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح در شرق این کشور، با حفتر دیدار کرد.

در این دیدار سازوکار تأمین امنیت انتخابات آتی لیبی و حمایت از آن بررسی شد.

«خلیفه العبیدی» مدیر دفتر رسانه‌ای فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در این باره گفت که حفتر و وزیر خارجه ایتالیا همچنین درباره پرونده همکاری بین دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و تلاش برای یافتن راهکارهایی در سطح کشورهای اروپایی با هدف نابودی این دو پدیده، گفت‌وگو کردند.

دو طرف به بررسی تحولات داخلی و بین‌المللی، روابط بین دو کشور و همکاری مشترک بین لیبی و ایتالیا در زمینه‌های مختلف پرداختند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105809