درخواست ایتالیا برای برگزاری نشست لیبی در رم بدون فائز السراج

تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳ | عنوان: ليبي


منابع سیاسی لیبی اعلام کردند که ایتالیا خواستار نشست فوری درباره بحران لیبی در رم بدون حضور نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی شده است.


چند منبع سیاسی در لیبی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که یک گروه ذی‌نفوذ در دولت ایتالیا بر این باور است که فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی در انجام وظایفش شکست خورده و دیگر هیچ سودی برای منافع ایتالیا ندارد، به همین منظور مقامات این کشور از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" و چند مقام بین‌المللی دیگر خواسته‌اند که در نشست رم درباره بحران لیبی شرکت کنند. این درحالی است که هیچ دعوتنامه‌ای را برای السراج نفرستاده‌اند.

این نشست که احتمالا به زودی اعلام شود، با تلاش یک گروه ذی‌نفوذ در دولت ایتالیا صورت گرفته که متشکل از حزب مخالف و رؤسای شرکت‌های نفت و گاز ایتالیا است.

به گفته این منابع، هدف این نشست اصلاح وضعیت و تلاش برای جلب اعتماد خلیفه حفتر برای تضمین تداوم قراردادهای نفتی و گازی غرب لیبی در آینده است.

دعوت به مشارکت در این نشست همچنین نشان‌دهنده کاهش اعتماد این گروه به وزرای راستگرا در کابینه ازجمله متیو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا است.

این گروه ذی‌نفوذ ایتالیایی نسبت به تحرکات نظامی در طرابلس نگران بوده و به دنبال رشد و گسترش نقش ارتش ملی لیبی در شرق و غرب این کشورو همچنین افزایش نقش فرانسه در آن است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105806