نیویورک‌تایمز: «سیا» در آستانه حملات پهپادی از نیجر به لیبی است

تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳ | عنوان: ليبي


بنا بر گزارش‌های خبری، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با استفاده از یک فرودگاه در نیجر، درصدد حملات پهپادی به «تروریست‌ها» در لیبی است.


مقام‌های آمریکایی و نیجر از پروازهای شناسایی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) بر فراز لیبی به منظور آمادگی برای حملات پهپادی علیه «تروریست‌ها» خبر دادند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، سیا در آستانه حملات پهپادی به مواضع «تروریست‌های مستقر در لیبی» قرار دارد و انتظار می‌رود این حملات به زودی آغاز شود.

طبق این گزارش، سیا از طریق یک فرودگاه مستقر در شهر «دیروکو» واقع در شمال شرقی نیجر درصدد استفاده از پهپادها است و از چندی قبل پروازهای شناسایی را آغاز کرده است.

نیویورک تایمز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای خبر داد که تجهیز این فرودگاه از ماه فوریه آغاز و باندهای فرود و ایست‌های امنیتی جدیدی ایجاد شده است.

«محمد بازوم» وزیر کشور نیجر خبر حضور پهپادی آمریکا در کشورش را تایید کرد، اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود تاکید کرده که تقویت نقش سیا در حملات پهپادی، تغییر است که در دولت کنونی در قیاس با دولت «باراک اوباما» ایجاد شده است.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، رئیس‌جمهور سابق بر خلاف ترامپ در تلاش برای کنترل ارتش آمریکا بر حملات پهپادی بود.

حضور پهپادی سیا در «دیرکو» نیجر در شرایطی صورت گرفته که وزارت دفاع آمریکا در «نیامی» پایتخت این کشور یک پایگاه نظامی در اختیار دارد.

به دنبال ناامنی‌های ناشی از تجاوز نظامی غرب و سقوط رژیم «معمر قذافی»، حضور نظامی آمریکا در نیجر که هم‌مرز و همسایه لیبی است، تقویت شده است.

آمریکا در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی از قبیل داعش، القاعده، بوکوحرام و الشباب در حال تشدید حضور نظامی خود در کشورهای آفریقایی است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105800