درگیری پراکنده در پایتخت لیبی با وجود اعلام آتش‌بس

تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵ | عنوان: ليبي


منابع لیبیایی از وقوع درگیری‌های پراکنده در طرابلس پایتخت لیبی با وجود اعلام آتش‌بس از سوی سازمان ملل در این شهر خبر می‌دهند.


یک منبع میدانی لیبی گزارش داد که درگیری بین گروه‌های مسلح در طرابلس متوقف نشده و از ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه، درگیری‌های پراکنده همچنان ادامه دارد.

شبکه العربیه به نقل از یک منبع دولتی در طرابلس گزارش داد که هیچ یک از طرف‌های درگیر وابسته به دولت وفاق ملی تا به الان به توافق آتش‌بس پایبند نبوده‌اند.

گردان «اللواء السابع» یکی از طرف‌های اصلی این درگیری‌ها امروز اعلام کرد که به اجرای توافق آتش‌بس پایبند است.

روز سه‌شنبه (دیروز) پس از شدت گرفتن درگیری‌های در طرابلس و آتش‌سوزی ساختمان سفارت آمریکا، سازمان ملل از دستیابی به توافق آتش‌بس بین گروه‌های درگیر خبر داد.

طرابلس پایتخت لیبی از یکشنبه هفته پیش شاهد درگیری مسلحانه بین گروه موسوم به «اللواء السابع» معروف به «الکاینات» و گردان «ثوار طرابلس» به فرماندهی هیثم التاجوری با پشتیبانی گردان موسوم به «کتیبة النواصی» وابسته به وزارت کشور است.

با وجود اینکه گفته می‌شود گردان اللواء السابع وابسته به دولت وفاق ملی است اما «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی اخیرا اعلام کرد که این گروه مدت‌هاست منحل شده و مشروعیت ندارد.

تا کنون در این درگیری‌ها ۶۱ کشته و بیش از ۱۵۹ نفر نیز زخمی شده‌اند و علاوه بر آن به تأسیسات نفتی خسارت‌هایی وارد شده است.

استقبال اتحادیه عرب از آتش‌بس در طرابلس

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از تلاش‌های «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی و توافق آتش‌بس اعلام شده در طرابلس، استقبال کرد.

«محمود عفیفی» سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب امروز چهارشنبه گفت که ابوالغیط ایفای نقش فرستاده سازمان ملل در نظارت بر توافق آتش‌بس طرابلس را ستود و بر ضرورت پایبندی به این توافقنامه با هدف پایان دادن به خشونت‌ها، بازگشایی فرودگاه معیتیقه و خودداری از هر گونه اقدامات و تحرکاتی که به ازسرگیری درگیری‌ها منجر شود، تأکید کرد.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تصریح کرد که این اقدامات بایستی زمینه‌ساز دستیابی به راه‌حل دائمی و فراگیر برای مشکل شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح به منظور فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات باشد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105770