رئیس‌جمهور الجزائر دو فرمانده ارتش را برکنار کرد

تاریخ ۰۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۸ | عنوان: الجزاير


رئیس‌جمهور الجزائر در ادامه عزل و نصب‌های امنیتی و نظامی، دو فرمانده ارتش این کشور را برکنار کرد.


«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر به عنوان وزیر دفاع و فرمانده عالی نیروهای مسلح 27 مرداد، دو فرمانده ناحیه یک و دو ارتش را برکنار کرد.

بوتفلیقه «الحبیب شنتوف» فرمانده ناحیه نظامی یک و «سعید بای» فرمانده ناحیه نظامی دو را برکنار و به جای آنها سرلشگر «علی سعدان» مدیر آکادمی نظامی در شرشال را به عنوان فرمانده ناحیه نظامی یک و سرلشگر «مفتاح صواب» را به عنوان فرمانده ناحیه نظامی دو منصوب کرد.

برکناری این دو فرمانده نظامی با توجه به عزل و نصب شماری از مسئولان مهم امنیتی و نظامی طی چند روز گذشته، سوالاتی را مطرح ساخته است.

روزنامه القدس‌العربی با اعلام این خبر نوشت که چند دلیل برای غیرطبیعی بودن این تغییرات وجود دارد: نخست اینکه این تغییرات در ارتش هر ساله پنجم جولای در سالروز استقلال الجزائر انجام می‌شود، دوم اینکه این تغییرات مربوط به فرماندهان دو ناحیه مهم است به خصوص ناحیه یک که شامل پایتخت الجزائر و شهرهای مرکزی است و ناحیه دوم نیز غرب کشور از جمله مناطق مرزی مغرب را شامل می‌شود و سوم اینکه این تغییرات مربوط به برکناری سعید بای قدیمی‌ترین سرلشگر ارتش الجزائر است که جزء شایسته‌ترین افسران ارتش بود همچنانکه سرلشگر «شنتوف» نیز نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا کرد.

به نوشته القدس‌العربی، برکناری این فرماندهان همچنین در حالی است که فضای رسوایی قاچاق کوکائین در کشور حاکم است و قضیه آن مربوط به تلاش قاچاقچیان برای واردات ۷۰۱ کیلوگرم کوکائین از بندر وهران (۴۰۰ کیلومتری غرب کشور) بود که ارتش الجزائر در اواخر ماه می این تلاش آنها را ناکام گذاشت و به دنبال آن تعدادی بازداشت و یا از سمت خود برکنار شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105671