رسانه صهیونیستی مدعی رایزنی مخفیانه سران مصر و اسرائیل درباره غزه شد

تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ | عنوان: مصر


کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اواخر ماه مه در مصر با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است.


کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اواخر ماه مه (خرداد) در مصر با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است.

رسانه صهیونیستی مدعی شده این دیدار با هدف «آغاز رایزنی‌ها برای رسیدن به توافقی بر سر ایجاد ثبات در غزه» انجام شده است.  

طی هفته‌های اخیر وضعیت نوار غزه به دلیل تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض به اشغالگری‌های این رژیم متشنج شده است.  

وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه (۲۰مرداد/۱۱ اوت) اعلام کرد از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه تا کنون ۱۶۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

 گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه بامداد پنجشنبه گذشته در پاسخ به حملات هوایی شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه، بیش از ۲۰۰ راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه شلیک کردند. 

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند. 

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105641