عمرالبشیر بار دیگر به برقراری صلح در استان‌های جنوبی سودان متعهد شد

تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ | عنوان: سودان


رئیس جمهوری سودان در سخنرانی بر تعهد دولت این کشور به دستیابی به صلح کامل در استان‌های "کردفان جنوبی" و "نیل آبی" تاکید کرد.


عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان طی سخنرانی در مراسم اختتامیه نشست شورای مرکزی "حزب کنگره ملی"، حزب حاکم سودان ضمن تاکید بر تعهد دولت به برقراری کامل صلح در دو استان کردفان جنوبی و نیل آبی اعلام کرد: استان "دارفور" هم به فضل تلاش‌های نیروهای مسلح و همکاری شهروندان، امن شده است.

البشیر در ادامه از افراد مسلح خواست تا "عاقلانه تصمیم گرفته" و در روند گفت‌وگوها شرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت معیشتی مردم، ضمن تاکید بر ضرورت تنظیم بازار توسط نهادهای مسئول خواستار افزایش تلاش در زمینه افزایش تولید شد.

رئیس جمهوری سودان گفت: دولت در حال اجرای برنامه‌های اقتصادی مصوب خود است، این برنامه‌ها در راستای افزایش تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

البشیر به عنوان رهبر حزب کنگره در ادامه  ضمن قدردانی از اعضای این حزب به دلیل انتخاب مجدد وی به عنوان نامزد اصلی حزب در انتخابات ۲۰۲۰، تاکید کرد: حزب کنگره ملی از کادر مجرب و کارآزموده‌ای برخوردار است که قادر به رهبری کشور به سوی بازسازی و توسعه هستند و من امیدوارم که بتوانم به اندازه اعتماد شما، ظاهر شوم.

وی در ادامه تصریح کرد: بحران‌ها و تجاوزاتی که کشور با آن مواجه است بسیار بزرگ هستند اما ما با ایجاد وحدت و یک‌پارچگی می‌توانیم بر آنها غلبه کرده و ثبات، امنیت و صلح را در کشورمان ایجاد کنیم.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105637