درخواست شخصیت‌های برجسته لیبی برای اخراج سفیر ایتالیا

تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲ | عنوان: ليبي


شماری از سیاستمداران، اصحاب رسانه، نمایندگان پارلمان و فعالان جامعه مدنی در لیبی در بیانیه‌ای اخراج سفیر ایتالیا از طرابلس را خواستار شدند.


جمعی از شخصیت‌های سیاسی، اصحاب رسانه، نمایندگان پارلمان و فعالان جامعه مدنی در واکنش به اظهارات سفیر ایتالیا در گفت‌گو با یک کانال داخلی لیبی، اخراج وی از لیبی را خواستار شدند.

در بیانیه مذکور آمده است که «جوزپه پیرونی» سفیر ایتالیا عنصری نامطلوب است و بایستی فورا خاک لیبی را ترک کند زیرا وی تمامی عرف دیپلماتیک و اصل حاکمیت کشورها، منشور سازمان ملل و توافقنامه وین را زیر پا گذاشته است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه همچنین به تاریخ مبارزه ملت لیبی علیه استعمار ایتالیا و عذرخواهی این کشور از ملت لیبی پس از ۹۷ سال در معاهده دوستی و همکاری که البته دولت‌های متوالی ایتالیا از سال ۲۰۱۱ تا به امروز آن را نقض کرده‌اند، اشاره شده و از وزارت خارجه لیبی خواسته شده تا اقدامات لازم در خصوص سفیر این کشور که به لیبی و ملت آن اهانت کرده، اتخاذ کند.  

سفیر ایتالیا در مصاحبه خود با کم ارزش خواندن تظاهرات مردم لیبی که خواهان برگزاری انتخابات و مخالفت با دخالت ایتالیا در امور داخلی هستند، گفته بود: «تعداد آنها ۲۰ یا ۳۰ نفر بیشتر نیست.»

وی همچنین بر موضع ایتالیا مبنی بر مخالفت با برگزاری انتخابات بر اساس توافقنامه پاریس تأکید کرده بود.

این اظهارات مداخله‌جویانه سفیر ایتالیا با موجی از انتقادات در داخل پارلمان لیبی و محافل سیاسی و اجتماعی آن مواجه شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105607