یک مقام لیبی: همه مشکلات امنیتی ما به مرزهای جنوبی مربوط می‌شود

تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱ | عنوان: ليبي


وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی می‌گوید که تمامی مشکلات امنیتی این کشور به مرزهای آن به خصوص مرزهای جنوبی مربوط می‌شود.


«عبدالسلام عاشور» وزیر کشور لیبی گفت که جنوب لیبی با مشکلات زیادی مواجه است که بیشترین علت آن نیز نفوذ گروه‌های مسلح و جنایتکار از برخی کشورها و دیگر تشکیلات معارض آفریقایی است.

عاشور در مصاحبه با خبرگزاری «شینهوا» با اشاره به اینکه این افراد در جنوب لیبی دست به اقدامات جنایتکارانه زده و امنیت لیبی را بر هم می‌زنند، دولت لیبی را به اتخاذ تدابیر فوری و جدی برای برخورد با این مسئله فراخواند.

این مقام لیبی درباره خطر داعش هشدار داد و گفت که داعش در جنوب لیبی پایگاهی دارد و با استفاده از خلأ امنیتی در این منطقه، توان خود را توسعه می‌‌دهد و وزارت کشور نیز به تنهایی قادر به مقابله با آنها نیست بلکه به تشریک مساعی برای رفع این مشکل نیاز است.

عاشور وضعیت امنیتی طرابلس پایتخت لیبی را «طبیعی» خواند و افزود که در ظاهر امنیت به طور گسترده در طرابلس وجود دارد اما در برخی موارد درگیری‌هایی نیز بین گروه‌های مسلح در پایتخت رخ می‌دهد.

وی اشاره کرد که وزارت کشور در تلاش است تا یک طرح آموزشی برای افرادی که در درگیری مسلحانه علیه رژیم قذافی در سال ۲۰۱۱ شرکت داشتند، تدوین کند و این افراد را به طور هماهنگ با سازمان ملل وارد فعالیت‌های امنیتی نماید.

طرح تأمین امنیت انتخابات در حال تدوین است

وزیر کشور لیبی درباره برگزاری انتخابات در این کشور بر اساس برنامه نقشه راه سازمان ملل نیز تصریح کرد که ما در تلاش هستیم تا طرح تأمین امنیت انتخابات را تدوین کنیم.

این مقام لیبیایی توضیح داد که به محض اینکه «فایز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی تصمیم برای برگزاری انتخابات را اعلام کرد دفتر امور انتخابات نیز در تاریخ ۲۰ جولای تشکیل شد و این دفتر هم اکنون با هماهنگی هیأت سازمان ملل و کمیساریای عالی انتخابات به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی، مأموریت دفتر مذکور، تهیه طرح‌های امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات و پیگیری اجرای این طرح‌ها با هماهنگی کمیساریای عالی انتخابات و نظارت مستقیم بر اتاق عملیات اصلی جهت تأمین امنیت انتخابات است.

گروه‌های لیبی در ماه می گذشته تحت نظارت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس نشستی را تشکیل و طی آن درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی لیبی در روز ۱۰ دسامبر آینده توافق کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105606