اعزام نیروی هوایی و ۱۰۰۰ نیروی امنیتی برای مبارزه با راهزنی و سرقت در نیجریه

تاریخ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱ | عنوان: نيجريه


رئیس‌جمهوری نیجریه اعلام کرد که این کشور نیروی هوایی و ۱۰۰۰ نیروی پرسنل امنیتی برای مبارزه با راهزنان و سارقان در شمال غربی این کشور اعزام می‌کند.


این دستور محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه نشان می‌دهد که وضعیت امنیت در سراسر این کشور دچار بحران شده است و نیروهای پلیس عملکرد بسیار ضعیفی به خصوص در خارج از شهرها داشته‌اند.

برهمین اساس ارتش از مجموع ۳۶ ایالت به بیش از ۳۰ ایالت اعزام شده‌ است. نیجریه در طول ۹ سال گذشته با شبه‌نظامیان بوکوحرام و داعش در شمال غربی در جنگ و درگیری بوده است.

در حال حاضر راهزنی و دزدی در این کشور بسیار اتفاق می‌افتند. در سالیان اخیر راهزنی در شمال غربی به خصوص در منطقه زامفارا رخ داده است.

در همین راستا دفتر ریاست جمهوری نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۰۰۰ نفر از نیروهای امنیت نیروی دریایی، پلیس و پرسنل غیرنظامی را برای انجام حملاتی علیه راهزنان در ایالت زامفارا اعزام می‌کند.

همچنین بوهاری دستور داده است که نیروی هوایی برای نظارت و انجام عملیات ایجاد نظم و کنترل به این منطقه اعزام شود. نیجریه تحت ریاست جمهوری بوهاری معمولا برای ایجاد نظم و آرامش علی‌رغم انتقاد گروه‌های حقوق بشری از نیروی هوایی استفاده می‌کند.  

در سال ۲۰۱۵ محمدو بوهاری با وعده حفظ امنیت بر سر قدرت آمد.

او به دنبال دستیابی به یک دوره چهار ساله دیگر در انتخابات فوریه آتی است.

این در حالی است که منتقدانش می‌گویند، وضعیت نیجریه نسبت به گذشته وخیم است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105550