شروط حزب حاکم الجزائر برای مذاکره با اخوان‌المسلین

تاریخ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ | عنوان: الجزاير


دبیرکل حزب «جبهه آزادی‌بخش ملی» حاکم الجزائر شروطی را برای پذیرش طرح ابتکاری اخوان‌المسلمین برای توافق ملی اعلام کرد.


اخیرا برخی رسانه‌های از مذاکرات حزب حاکم الجزائر با معارضان از جمله گروه اخوان‌المسلمین خبر دادند.

«جمال ولد عباس» دبیرکل حزب جبهه آزادی‌بخش ملی حاکم در الجزائر در یک کنفرانس خبری مشترک با «عبدالرزاق مقری» رئیس جنبش «مجتمع السلم» و رهبر گروه «اخوان‌ الجزائر»، شروطی را برای پذیرش طرح ابتکاری اخوان‌‌المسلمین درباره توافق ملی اعلام کرد که اولین شرط نیز عدم کنار گذاشتن «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر در هر گونه طرح سیاسی است.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، مقری نیز در پاسخ به وی تأکید کرد که تشکیلات سیاسی اخوان با مجبور کردن احزاب به پذیرش بوتفلیقه در دوره جدید ریاست‌جمهوری مخالف است و این حق هر حزبی است که نامزد خود را معرفی کند و اگر بوتفلیقه نامزد حزب حاکم است احزاب دیگر ملزم نیستند او را نامزد خود معرفی کنند.

مقری همچنین خطاب به هیأت حزب بوتفلیقه تصریح کرد که ما قربانی مداخله نهاد نظامی و موسسات دولت در انتخابات قبلی بودیم.

طبق این گزارش، عبدالرزاق مقری از چند روز پیش مشورت با رهبران احزاب معارض برای بررسی طرح ابتکاری توافق ملی را آغاز کرده است و یکی از بندهای این طرح مربوط به این است که ارتش رهبری مرحله انتقالی را بر عهده بگیرد.

مقری در همین رابطه با «عبی بن فلیس» نخست‌وزیر سابق و رقیب بوتفلیقه، «عماره بن یونس» رئیس جنبش مردمی و هیأتی از جبهه «القوی الاشتراکیه» (گروه‌های سوسیالیست) به عنوان قدیمی‌ترین حزب معارض این کشور و نیز «أحمد أویحیی» نخست‌وزیر الجزائر و دبیرکل حزب «التجمع الوطنی الدیمقراطی» (تجمع ملی دموکراتیک) دیدار کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105515