شنیده شدن صدای انفجار شدید در پایتخت مصر

تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰ | عنوان: مصر


انفجار شدید و آتش‌سوزی مهیبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی قاهره در پایتخت مصر رخ داده؛ این حادثه ناشی از انفجار مخزن سوخت فرودگاه است.


خبرگزاری‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجاری قوی در نزدیکی فرودگاه قاهره در پایتخت مصر خبر می‌دهند.

روزنامه الجمهوریه می‌گوید که این انفجار در محوطه فرودگاه رخ داده و باعث آتش‌سوزی شده است. دولت مصر در این خصوص بیانیه داده و ضمن تأیید خبر انفجار و آتش‌سوزی، گفته که این حادثه در مجاورت فرودگاه رخ داده و علت آن در دست بررسی است.

دولت مصر اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی، همه پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی قاهره، لغو شده است.شبکه خبری العربیه مدعی است که انفجار در مخزن اصلی سوخت فرودگاه رخ داده است. منابع محلی هم این خبر را تأیید کرده و می‌گویند انفجار در مخازن سوخت فرودگاه بوده که خارج از محوطه باند قرار دارد. وزیر هوانوردی مصر این خبر را تأیید کرده است.

در ساعت ۱:۴۸ بامداد به وقت تهران، اداره دفاع شهری قاهره از اطفاء کامل حریق خبر داد.

در ساعت ۱:۵۶ بامداد به وقت تهران هم وزیر هوانوردی مصر از عادی شدن روند پروازها در فرودگاه بین‌المللی قاهره خبر داد.

بامداد جمعه انفجاری در یک کارخانه مواد شیمیایی در نزدیکی فرودگاه قاهره رخ داده است که در پی آن پروازهای این فرودگاه ساعاتی به حالت تعلیق درآمد.

منابع خبری مصر می‌گویند که بر اثر وقوع  این انفجار، ۱۲ نفر از کارگران این کارخانه که در نزدیکی فرودگاه بین المللی قاهره قرار دارد، زخمی شدند.

«تامر محمد محمود الرفاعی» سخنگوی نظامی مصر درباره جزئیات حادثه اعلام کرد که این انفجار در نتیجه افزایش دمای هوا رخ داده است.

او گفت که با توجه به درجه بالای دمای هوا، انفجار در یکی از انبارهای مواد شیمیایی شرکت هلیوپلیس وابسته به کارخانه مواد شیمیایی رخ داده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105454