کمک عراق به مصر برای خنثی‌سازی یک طرح تروریستی

تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶ | عنوان: مصر


منابع امنیتی عراق اعلام کردند که بغداد بعد از در اختیار گذاشتن اطلاعاتی، به مقامات مصری کمک کرد که یک طرح تروریستی را در قاهره خنثی کنند.


دستگاه امنیتی عراق یک طرح تروریستی در قاهره را که قرار بود «با همکاری داعش و [گروهک] بیت‌المقدس» صورت بگیرد، خنثی کردند.

پایگاه خبری الغد‌پرس عراق به نقل از یک منبع اطلاعاتی گزارش داد که «دستگاه امنیتی عراق با ارسال اطلاعات امنیتی به دستگاه امنیتی مصر درباره انتقال گروه‌های ترویستی از عراق به مصر، یک طرح تروریستی را خنثی کردند».

منبع امنیتی عراق افزود: «این همکاری عراق باعث شد که دستگاه امنیتی مصر برای بازداشت عناصری که به نیتشان برای انجام عملیات تروریستی در قاهره اعتراف کرده بودند، اقدام کند.»

منبع امنیتی مدعی شد که طبق گزارش اطلاعاتی عراق، «گروهک بیت المقدس مصر که در سوریه و مصر حضور دارند، یکی از شاخه‌های اخوان المسلمین است که در عراق می‌جنگند».

منبع امنیتی تصریح کرد که «همکاری امنیتی و اطلاعاتی و نظامی بین بغداد و قاهره همچنان وجود دارد و این همکاری از زمانی آغاز شده است که نیروهای ویژه مصر، اقدام به آموزش نیروهای عراقی در زمینه‌های نظامی قبل از آغاز عملیات آزادسازی موصل اقدام کرده بودند.»





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105434