تظاهرات مراکشی ها و درخواست آزادی اعضای جنبش «الریف»

تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۲ | عنوان: مراكش


هزاران نفر از مردم مراکش با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر کازابلانکا، آزادی اعضای جنبش اعتراضی «الریف» در شمال مراکش را خواستار شدند.


معترضان مراکشی در شهر کازابلانکا با سر دادن شعارهایی اعم از «ملت خواهان آزادی زندانیان است» و «آزادی، کرامت، عدالت اجتماعی» حمایت خود از مطالبات جنبش «الریف» و ضرورت عفو همه زندانیان را اعلام کردند.

این تظاهرات بنا به دعوت انجمن‌های غیردولتی و تعدادی از احزاب چپگرا برگزار شد و معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها عبارت‌هایی درباره محکومیت عدم پاسخ به خواسته‌های جنبش الریف از جمله آزادی زندانیان نوشته شده بود.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این تظاهرات همچنین تعدادی از رهبران احزاب، سندیکاها و انجمن‌ها و نیز خانواده‌های زندانیان شرکت داشتند.

 بازداشت‌شدگان پرونده جنبش «الریف» انتقاد کرده بودند.

دادگاه مراکش اخیرا و پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز اعتراضات در منطقه «الریف» واقع در شمال مراکش، «ناصر الزفزافی» رهبر این اعتراضات که به جنبش «الریف» معروف شده است، به 20 سال زندان محکوم کرد.

45 نفر نیز از دیگر اعضای این جنبش به 2 الی 15 سال زندان محکوم شده‌اند. این احکام به صورت غیابی و در نبود متهمان صادر شده‌ است.

جنبش «الریف» پس از سلسه حوادثی که در شهر «الحسیمه» در 26 اکتبر 2016 به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن یک فرد ماهی‌فروش شد، شکل گرفت و در چندین شهر نیز تظاهرات گسترده‌ای بر پا شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105430