وزیر کشور مصر «حاملان سلاح» را به برخورد جدی تهدید کرد

تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹ | عنوان: مصر


همزمان با فرا رسیدن پنجمین سالروز عزل «محمد مرسی» نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر، وزیر کشور از مراکز امنیتی و محورهای اصلی پایتخت و میادین آن بازدید کرد.


سرلشگر «محمود توفیق» وزیر کشور مصر به بازدید میدانی از دو استان قاهره و الجیزه پرداخت.

توفیق بر حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و میادین برای تأمین امنیت شهروندان، تأسیسات مهم و حیاتی و استقرار نیروهای واکنش سریع، گشتی‌های امنیتی و نیروهای تحقیقات جنایی در تمامی جاده‌ها و محورهای اصلی تأکید کرد.

بنابر گزارش رسانه‌های مصر، توفیق با اشاره به حوادث خشونت‌بار، قتل و خرابکاری گروه‌های تروریستی، تأکید کرد که وزارت کشور هرگز با حاملان سلاح مسامحه نخواهد کرد.

وی افزود که ملت مصر و نیروهای مسلح آن متحد بوده و همچنان متحد باقی خواهند ماند.

وزیر کشور مصر همچنین بر تعامل خوب با شهروندان تأکید کرد و آن را یکی از ارکان استراتژی امنیتی و تقویت اعتماد بین شهروندان و نیروهای پلیس برشمرد.

السیسی: رویاروی با سه چالش همزمان معجزه بود

رئیس‌جمهور مصر تأکید کرد که کشورش پس از سال‌ها بی‌ثباتی، در مسیر درست به سمت بازسازی اقتصادی پیش می‌رود.

«عبدالفتاح السیسی» در سخنانی به مناسبت پنجمین سالروز عزل محمد مرسی گفت که مصر با چالش‌هایی از جمله بی‌ثباتی سیاسی، حملات گروه‌های افراطی و فروپاشی اقتصادی پس از حوادث سال ۲۰۱۱ مواجه بود که در نهایت نیز به کناره‌گیری «حسنی مبارک» از قدرت پس از ۳۰ سال حکومت منتهی شد.

وی تصریح کرد: «منصفانه و حقیقتا می‌گویم که هر شهروند مصری باید به دستاوردهای کشورش در رویارویی با سه چالش فوق در شرایط حساس افتخار کند چرا که این دستآورد به یک معجزه شبیه است.»

رئیس‌جمهور مصر همچنین گفت که تأخیر در اجرای اصلاحات جایز نیست با وجود اینکه اجرای این اصلاحات نیز دردناک است اما شکی نیست که راه اصلاحات حقیقی دشوار است.

السیسی که برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهور مصر انتخاب شده است، اجرای اصلاحات اقتصادی به منظور نجات اقتصاد این کشور و جبران بدهی‌های آن به صندوق بین‌المللی پول به ارزش ۱۲ میلیارد دلار، ادامه می‌دهد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105391