وزیر خارجه مراکش از حضور بزرگترین گروه تروریستی جهان در شمال آفریقا خبر داد

تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹ | عنوان: شمال آفريقا


وزیر خارجه مراکش درباره حضور بزرگترین گروه تروریستی جهان با 6 هزار نیرو در شمال آفریقا هشدار داد.


«ناصر بوریطة» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی مغرب از حضور بزرگترین گروه تروریستی در جهان با 6 هزار جنگجو در آفریقا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» وی در افتتاحیه نشست منطقه‌ای مدیران سیاسی ائتلاف جهانی علیه داعش در شهر «الصخیرات» اظهار داشت: این گروه اکنون در قاره آفریقا مستقر است و تعداد افراد مرتبط با این گروه تروریستی در شمال آفریقا از امور بسیار مهم به شمار می‌آید.

وی افزود که انتظار می‌رود، توانانی این گروه در آفریقا با پیوستن جنگجویان داعش در عراق و سوریه تقویت شود.

بویرطة در ادامه گفت که در سال 2017، 343  عملیات تروریستی در آفریقا انجام شده که قربانیان آن دست‌کم 2 هزار و 600 نفر بودند. این عدد 22 برابر میزان قربانیان تروریسم در اروپا است.

وزیر امور خارجه مغرب تاکید کرد: تغییرات آب و هوایی و فقدان رشد اقتصادی جامع در کشورهای قاره آفریقا، بستر مناسبی برای رشد و نمو گروه‌های تروریستی ایجاد کرده است.

با تشدید شکستهای داعش در عراق و سوریه بسیاری از تحلیل‌گران اذعان داشتند که قطعا این گروه تروریستی برای بقای خود، چشم به نقطه دیگری از جهان می‌دوزد تا خود را تقویت و ترمیم کند. نگاه به عملکرد داعش طی بیش از یک سال گذشته، به طور ویژه در خارج از محیط عراق و سوریه، به وضوح نشان می‌دهد که شمال آفریقا بهترین بستر برای این هدف تکفیری‌ها به شمار می‌رود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105381