تشدید اعتراضات مردمی به سیاست‌های «السیسی» در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷ | عنوان: مصر


مردم مصر که از بحران‌های سیاسی و اقتصادی در این کشور رنج می‌برند، اعتراضات خود علیه سیاست‌های «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور را در صفحات توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی تشدید کردند.


در چند روز گذشته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با ایجاد هشتگ «ارحل یا سیسی» (السیسی کنار برو)، خواستار کناره‌گیری السیسی از قدرت در پرتو بحران‌های سیاسی و اقتصادی در مصر شدند.

فعالان مصری از السیسی خواستند تا به تعهدات قبلی خود عمل کرده و این سخن خود را که گفته بود «اگر مصری‌ها از من بخواهند از قدرت کنار بروم، کنار خواهم رفت» عملی کرده و از قدرت کناره‌گیری نماید.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید» کاربران با انتشار ۷۰ هزار توئیت به سیاست‌های اقتصادی السیسی اعتراض کردند که توئیت تمسخر‌آمیز و اعلام خشم از اقدامات اخیر دولت علیه ملت مصر از جمله کاهش یارانه سوخت، افزایش قیمت بنزین و دیگر کالاهای اساسی دیده می‌شود.

یکی از کاربران اشاره می‌کند که وزیر آبیاری دولت «مدبولی» در تاجیکستان گفته است که ۵ میلیون شهروند مصری به دلیل کمبود شدید آب در آستانه مهاجرت از دلتای نیل هستند.

کاربر دیگری نیز با اشاره به مصایب و مشکلات مصر از زمان حوادث سال ۲۰۱۳ معروف به (کودتا در مصر) از همه مردم می‌خواهد که یکصدا از السیسی و عناصر وی بخواهند از قدرت کناره‌گیری کنند و می‌نویسد: «دولت شکست، فساد و استبداد باید کنار برود.»





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105351