بازداشت و ارجاع ۲۸ نفر به دادگاه، به اتهام تلاش برای براندازی حکومت مصر

تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴ | عنوان: مصر


دادستانی کل مصر ۲۸ نفر را به اتهام تلاش برای ایجاد یک گروه با هدف براندازی نظام مصر به دادگاه ارجاع داد.


«نبیل صادق» دادستان کل مصر ۲۸ نفر را به اتهام تلاش برای براندازی نظام مصر به دادگاه جنایی امنیت دولت که ویژه رسیدگی به مسائل امنیت ملی است، ارجاع داد.

یک منبع قضایی مصر اعلام کرد که این تصمیم دادستانی به دلیل اقدام افراد مذکور به تشکیل یک گروه غیرقانونی با نام «شورای مصر برای تغییر» با هدف براندازی نظام مصر، اتخاذ شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، دادستانی به این متهمان اتهام انتشار اخبار و گزارش‌های کذب از اوضاع داخلی و روابط بین‌الملل در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ماهواره‌ای وارد کرده است در حالیکه متهمان همه این اتهامات را رد کرده‌اند.

گروه موسوم به «شورای مصر برای تغییر» سال گذشته توسط شخصیت‌های معارض خارج از مصر با هدف تغییر نظام این کشور تشکیل شد.

کشته شدن ۴ فرد مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی مصر

رسانه‌های مصر امروز از کشته شدن چهار فرد مسلح در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی در شهر العریش واقع در استان شمال سیناء خبر دادند.

طبق این گزارش، گروهی از عناصر تروریستی در یک ساختمان در حال احداث در العریش مخفی شده و به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که این نیروها نیز واکنش نشان داده و در جریان این تبادل آتش چهار نفر از عناصر تروریستی کشته شدند.

گروه‌های تروریستی از جمله گروه موسوم به «أنصار بیت‌المقدس» که پس از بیعت با داعش به «ولایت سیناء» تغییر نام داده است، از سال ۲۰۱۴ در منطقه سیناء فعالیت دارد.

استمرار رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید مصر

«مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت جدید مصر اعلام کرد که رایزنی‌ها در خصوص تشکیل دولت همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، مدبولی اظهار داشت که به محض پایان رایزنی‌ها، ترکیب کابینه به مسئولان سیاسی ابلاغ و برای مردم نیز اعلام خواهد شد.

مدبولی دیشب نیز با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «أبی أحمد» نخست‌وزیر اتیوپی در کاخ الاتحادیه دیدار کرد.

در همین رابطه برخی منابع مسئول مصر نیز گزارش دادند که در دولت جدید بیش از ۱۰ وزیر اضافه می‌شوند و تعدادی از مناصب نیز به زنان اختصاص خواهد یافت.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105312