تاکید قاهره بر حل سیاسی بحران یمن

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ | عنوان: مصر


رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در دیدار با یکی از مسئولان بلندپایه ارتش دولت مستعفی یمن بر مواضع ثابت کشورش در قبال تحولات یمن تاکید کرد و گفت: بحران یمن باید از راه سیاسی و نه نظامی، حل شود.


«محمد فرید» رئیس ستاد مشترک ارتش مصر در دیدار با  «طاهر بن علی العقیلی» رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن اعلام کرد که بحران یمن باید از راه سیاسی حل شود.

به گزارش روسیاالیوم، محمد فرید تاکید کرد که دستیابی به راه‌حل سیاسی برای  حل بحران یمن ضرورت دارد و برای پایان دادن بحران باید همه طرف‌های درگیر همکاری کنند.

او گفت که مواضع قاهره در قبال اوضاع یمن همواره ثابت است و بر وحدت اراضی این کشور تاکید دارد.

مصر از ابتدای جنگ یمن نیز با سیاست جنگ‌طلبانه سعودی‌ها علیه یمن مخالف بود و تاکید داشت که بحران یمن باید از راه سیاسی و با گفتگو بین احزاب مختلف این کشور حل و فصل شود.

معاون وزیر خارجه وقت مصر در تیرماه سال ۱۳۹۴ پس از دیدار با هیات اعزامی حزب کنگره مردمی یمن به قاهره اعلام کرده بود که برای جلوگیری از خونریزی بیشتر و ریخته شدن خون مردم بی گناه یمن، احزاب مختلف یمن باید به میز مذاکره برگردند و از راه‌ سیاسی به بحران این کشور پایان دهند به گونه‌ای که راه حل سیاسی استمرار روند انتقالی را شامل شود.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از فرودین ماه ۱۳۹۴ آغاز شده و اکنون بیش از سه سال متوالی است که ادامه دارد و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105306