تحلیلگر تونسی: عربستان و امارات در حال تدارک کودتا در تونس بودند

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ | عنوان: تونس


یک تحلیلگر تونسی تأکید کرد که عربستان و امارات روی «لطفی براهم» وزیر کشور تونس که به تازگی از سمتش برکنار شد، جهت کودتا در تونس حساب کرده بودند.


«جوهر بن مبارک» تحلیلگر سیاسی تونس گفت که عربستان و امارات به دنبال ایفای نقش سیاسی «لطفی براهم» وزیر کشور برکنار شده تونس بودند و سفر اخیر وی به عربستان نیز یک سفر سیاسی بود نه امنیتی.

بن مبارک اظهار داشت که روابط براهم با «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس به دنبال بازگشت براهم از عربستان شدت متشنج شد زیرا الشاهد از سفر براهم و محتوای گفت‌وگوی وی با مقامات سعودی اطلاع نداشت.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، بن مبارک همچنین در صفحه توییتر خود نوشت که عربستان و امارات در حال آماده کردن وزیر کشور سابق تونس برای کودتا علیه روند دموکراسی در تونس بودند و سفر مشکوک وی به عربستات و دیدار با مقامات سعودی بدون اطلاع نخست‌وزیر تونس باعث نگرانی دولت از توطئه‌ها علیه تونس شد.

یوسف الشاهد نخست‌وزیر تونس چهارشنبه گذشته «لطفی براهم» وزیر کشور را برکنار و «غازی الجریبی» وزیر دادگستری را به عنوان سرپرست وزارت کشور تعیین کرد.

لطفی براهم پیش از عهده‌داری منصب وزارت کشور، مناصب زیادی از جمله فرماندهی گارد ملی و دیگر مناصب امنیتی و حساس را عهده‌دار بوده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105302