طرح ابتکاری البشیر برای حل بحران سیاسی در سودان جنوبی

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶ | عنوان: سودان جنوبی


رئیس‌جمهور سودان در تلاش است تا دیداری را بین «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی و «ریک مشار» رهبر معارضان این کشور برگزار کند.


«الدردیری محمد أحمد» وزیر خارجه سودان که به جوبا پایتخت سودان جنوبی سفر کرده است، از تصمیم عمر البشیر برای برگزاری دیدار بین سلواکر و ریک مشار در آینده نزدیک در خارطوم خبر داد.

«أزهری عبدالقادر عبدالله» وزیر نفت و گاز و «صلاح عبدالله قوش» مدیر دستگاه امنیت و اطلاعات ملی سودان در قالب هیأتی به ریاست «الدردیری محمد أحمد» وزیر خارجه این کشور به جوبا سفر کرده‌اند.

الدردیری در کنفرانس خبری گفت که ما حامل پیامی از جانب البشیر برای سلواکر میاردیت به منظور فعال‌سازی روند صلح بین سلواکر و ریک مشار در خارطوم در آینده نزدیک هستیم.

وی به جزئیات بیشتر در این باره و زمان برگزاری دیدار اشاره‌ای نکرد و تنها اظهار داشت که این طرح البشیر با استقبال سلواکر میاردیت مواجه شده است زیرا هدف از آن احیای صلح و ثبات در سودان جنوبی است.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، الدردیری همچنین تصریح کرد که در نشست با رئیس‌جمهور سودان جنوبی مسائل مرتبط با توسعه و رونق بخش نفتی را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود که «ما اکنون با مرحله جدید برای تحقق صلح بین دو کشور مواجه هستیم و این امر تأمین منابع ضروری به منظور ارائه خدمات به شهروندان را می‌طلبد.»





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105295