برگزاری همایش بررسی اندیشه های والای امام خمینی (ره) در ابیجان

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶ | عنوان: ساحل عاج


همایش بررسی اندیشه های والای امام خمینی (ره) از سوی سفارت ایران در ساحل عاج برگزار شد.


همایش بررسی اندیشه های والای امام خمینی (ره) با حضور علما و اندیشمندان اهل تسنن و شیعه، اساتید و دانشجویان دانشگاهها، سفرا و اعضای نمایندگی های دیپلماتیک و جمعیت های شیعیان لبنانی مقیم ساحل عاج توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابیجان برگزار شد. 

در این همایش، سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش اساسی حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به برخی ابعاد و ویژگی های شخصیتی ایشان اشاره و طرح موضوعاتی مانند وحدت شیعه و سنی و دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف را نمونه هایی از نظریات حضرت امام خمینی (ره) خواند که حاکی از تیزبینی و هوش وافر این رهبر بی بدیل بوده است. 

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین عدنان زلغوط از علمای شیعه لبنان، پرفسور موریتیه کامارا استاد تاریخ دانشگاه بواکه، شیخ امره سانگاره دبیر مجمع عالی شیعیان ساحل عاج و شیخ جلوو از محققان اسلامی در سخنرانی های خود به جنبه های مختلف شخصیت و افکار والای امام خمینی (ره) مانند خداترسی، اخلاص، مقاومت در برابر قدرتهای زورگو، تبیین سیاست نه شرقی و نه غربی، حمایت از مسئله فلسطین، وحدت جهان اسلام، تشکیل جمهوری اسلامی و تاثیر انقلاب ایران بر مسلمان در اقصی نقاط جهان پرداختند.

در این مراسم همچنین یکی از طلاب نمایندگی جامعه المصطفی در ابیجان با اجرای مرثیه ای یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی داشت.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105291