رئیس جمهور مصر: آرزو داشتم خلبان شوم/ زمانش رسیده به فلسطین پرداخته شود

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲ | عنوان: مصر


رئیس‌جمهور مصر روابط این کشور با عربستان سعودی را یک روابط «استراتژیک پایدار» توصیف کرد و گفت که امنیت منطقه مرتبط با این دو کشور است.


«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر تأکید کرد که حمایت کشورهای عربی خلیج‌فارس از مصر یکی از عواملی بود که باعث شد ما بحران را پشت سر گذاشته و با وجود همه تلاش‌های منفی و کارشکنی در برابر مسیر ما، بر مشکلات فائق آییم.

السیسی در مصاحبه با مجله «الرجل» عربستان سعودی همچنین درباره تروریسم تصریح کرد که «تروریسم چالش خطرناکی است و نیاز به تلاش‌های زیاد و مشترکی برای مقابله با آن دارد اما اوضاع در مصر در این زمینه تا حدود زیادی بهبود یافته است و ثبات در این کشور در مقایسه با گذشته محقق شده است».

رئیس‌جمهور مصر افزود که از دیدگاه وی نابودی کامل تروریسم نیازمند عوامل دیگری غیر از مقابله امنیتی و نظامی است و این امر به توسعه حقیقی نیاز دارد.

السیسی گفت: «تحقق صلح در منطقه ما می‌تواند یکی از بهانه‌های تروریسم که همواره مورد سوء استفاده قرار گرفته است، از بین ببرد و زمان آن رسیده است که به طور گسترده به قضیه اصلی اعراب که همان قضیه فلسطین است بر اساس تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی پرداخته شود».

آرزوی ریاست‌جمهوری نداشتم

رئیس‌جمهور مصر همچنین در خصوص اوضاع داخلی نیز تصریح کرد که تثبیت دولت مصر و ناکام گذاشتن هر گونه تلاشی برای فروپاشی آن در رأس اولویت وی قرار دارد.

السیسی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ روزی آرزوی ریاست‌جمهوری را نداشته است، گفت: «حتی در بیداری نیز رؤیای رئیس‌جمهور شدن نداشتم بلکه آرزو داشتم یک افسر خلبان شوم».

وی در ادامه درباره علاقمندی خود به شخصیت‌های برجسته مصر می‌گوید که در درجه نخست شیفته شخصیت «جمال عبدالناصر» بوده و زمان درگذشت وی بسیار گریه کرده است و علاوه بر آن شیفته شخصت نظامی «محمد عبدالحلیم ابو غزاله» وزیر دفاع اسبق و «محمد عبدالغنی الجمسی» رئیس اسبق دستگاه اطلاعات مصر بوده است.


تصویر السیسی بر جلد نشریه الرجل





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105287