وزیر خارجه مراکش ادعاهای ضدایرانی این کشور را تکرار کرد

تاریخ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ | عنوان: مراكش


وزیر خارجه مراکش در مصاحبه با یک شبکه خبری تندروی آمریکایی مدعی شد که ایران در پی نفوذ در شمال آفریقا است.


وزیر خارجه مراکش در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «فاکس نیوز» نسب به آنچه که نفوذ ایران در شمال آفریقا نامید، ابراز نگرانی کرد.

«ناصر بوریتا» وزیر خارجه مراکش ضمن متهم کردن ایران و حزب‌الله به تجهیز «جبهه پولیساریو»، این گروه را تهدیدی برای امنیت کشورش توصیف کرد.

وی در این مصاحبه مدعی شد که ایران از طریق سفارتخانه خود در الجزایر به پولیساریو کمک‌های مالی ارسال کرده و کاردار فرهنگی ایران در این سفارتخانه مسئول این عملیات بوده است.

وزیر خارجه مراکش اظهار داشت: «فکر می‌کنم که مداخله ایران در امور داخلی اعراب و کشورهای مسلمان در غرب آسیا و کشورهای عرب خلیج فارس متوقف نمی‌شود. ایرانی‌ها به دلیل روابط خوب مراکش با آمریکا و اروپا سعی در بی‌ثبات کردن منطقه دارند. مراکش به کشوری میانه‌رو مشهور است، کشوری که از قدرت نرم در آفریقا و جهان عرب استفاده می‌‌کند و من فکر می‌کنم که این مسئله است ایران را آشفته می‌سازد.»

مراکش چندی قبل به اتهام واهی «حمایت ایران از جبهه پولیساریو» روابط خود با تهران را قطع کرد.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان همزمان با اقدام مراکش در اعلام قطع روابط با ایران، بار دیگر ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد.

«جیکوب کوهن» نویسنده یهودی-مراکشی ضد صهیونیست  نیز به تازگی در گفت‌وگویی با اشاره به قطع رابطه مراکش با ایران در خصوص جبهه پولیساریو که حمایت از آن را دلیل قطع رابطه بیان کرده‌اند، گفت: «ایران جبهه مبارزه را از زمان استعمار اسپانیا در صحرای غربی (جنوب مراکش) آغاز کرد.»

 کوهن گفت: «مراکش را می‌توان در جبهه غربی-عربی دانست چرا که از سوی آن‌ها حمایت می‌شود و طبیعی است وقتی عربستان توصیه می‌کند که ارتباطش را با ایران قطع کند، نمی‌تواند نه بگوید.»





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105255