تظاهرات مراکشی ها به نشانه همبستگی با ملت فلسطین

تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ | عنوان: مراكش


یک روز مانده به اجرای طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، هزاران نفر از مردم مراکش به نشانه همبستگی با ملت فلسطین تظاهرات کردند.


مردم مراکش با برگزاری تظاهراتی همبستگی خود با ملت فلسطین در هفتادمین سالروز اشغال فلسطین را اعلام و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه این ملت و اشغال اراضی آن و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان با راهپیمایی در خیابان‌های رباط پایتخت مراکش شعارهایی در محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و استمرار اشغالگری رژیم صهیونیستی سر دادند و پس از آن مقابل پارلمان مراکش تجمع کرده و شعارهایی در محکومیت روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تحقق حق ملت فلسطین برای تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس را خواستار شده و تجاوزات صهیونیست‌ها اعم از قتل، آوارگی و شهرک‌سازی طی ۷۰ سال گذشته را محکوم کردند.

فردا (دوشنبه) همزمان با هفتادمین سالروز «یوم النکبة» (فاجعه اشغال فلسطین)، رژیم صهیونیستی تصمیم دارد این روز را جشن گرفته و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل نماید.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که در مراسم انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، شماری از شخصیت‌ها از جمله «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی، هیأتی از آمریکا به ریاست «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شرکت خواهند کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=105209